Showing 1 - 10 of 696
Die Autoren analysieren, ob ein Social Media Newsroom eine Alternative zur herkömmlichen Pressemitteilungen via Email in der Luxusbranche ist. Ausgehend vom Intereffikationsmodell wird aufgezeigt, dass Journalismus und PR in einer Wechselbeziehung der gegenseitigen Einflussnahme stehen. Via...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420965
In seinem Beitrag zeigt Ferdinand Dudenhöffer, Universität Duisburg-Essen, dass die Premiumbranche den Autostandort Deutschland stabilisiert. Das weltweite Premiumgeschäft ist die Domäne der deutschen Autokonzerne. Neue Impulse, wie etwa die Kategorie kleiner Premiumfahrzeuge, haben dem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693632
Die Branche Informations- und Kommunikationstechnologien (IKT), bestehend aus den Teilbranchen IKT-Hardware und IKT-Dienstleister (u.a. Software), ist der zentrale Treiber der digitalen Transformation. Ihre Entwicklung, auch im Vergleich zu anderen Branchen, steht im Mittelpunkt dieses...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012290573
In diesem Artikel wird eine Methode zur Gewinnung von Nutzerfeedback beschrieben, die eine Virtual-Reality-Applikation (VR) als Informationsträger für die Vermittlung der Befragungsinhalte einsetzt. Die Methode wurde im Rahmen des Forschungsprojekts „2049: Zeitreise Mobilität“ des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014503649
The internet offers market researchers a broad variety of possibilities to gather information and insights. Online surveys and online observations are to commonly used research methods. In this article, both methods are being compared and their possible value proposition in terms of brand...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352742
Die Autoren untersuchen im vorliegenden Artikel den Einfluss der zunehmenden Nutzung von Social Media auf das Personalmanagement. Dabei liegt der Fokus vor allem auf dem Bereich Employer Branding, weil die Veränderungen des Medienkonsums und Kommunikationsverhalten, die durch die Nutzung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420382
The rise of social media is causing challenges for brand managers of premium manufacturers in the fast moving consumer goods industry. Social Media platforms as innovative and open communication channels have to be integrated in the established media mix while preventing the damage of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420967
Expectations and information about the growth of GDP per capita have a large influence on decisions made by private and public economic agents. It will be argued here that GDP (per capita) is far from a robust indicator of social welfare, and that its use as such must be regarded as a serious...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010325488
Digitalization is a set part of today's society and even luxury brands feel the increasing need of a digital presence. More than half of all consumers of luxury goods buy them online on a regular basis. The luxury fashion brand Chanel still abstains from offering their most important items in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014565215
In this paper, we conduct a theoretical analysis of personal taxes (defined to include consumption and income taxes), describe and evaluate the past and present structure of personal taxes in Japan, and based on our findings, make a number of policy recommendations about how to reform personal...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010332244