Showing 1 - 10 of 510
A study involving a Global 500 company finds that frontline employees' perceptions of corporate social responsibility (CSR) can contribute to their customer orientation (self-rated) and objective job performance (supervisor-rated) by activating social identification processes. Employees identify...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352094
The purpose of the study is to investigate the effect of customer's satisfaction and service quality towards the hotels' performance by applying SERVQUAL model. The data was collected from the 1429 hotel customers of selected cities of Khyber Pakhtunkhwa (Peshawar, Swat, Chitral, Naran,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011938598
Viele nordamerikanische multinationale Unternehmen versuchen, standardisierte Verhaltenskodices in ihren europäischen Tochtergesellschaften zu implementieren, um Verhaltenweisen zu kontrollieren und um eine homogene Unternehmenskultur zu entwickeln. Durch die starke nordamerikanische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292579
empirical survey research design was used to collect data from 350 customers using self-service in Taiwan. The data were … factors and behavioral intentions. These results provide insights for the service sector of the Taiwan to invest in self …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012505568
As businesses span the globe, multinational and translational companies conduct their business operations in foreign settings, especially in developing countries and in countries in transition from Communist regimes. This poses new challenges to expatriate managers and to home-based staff in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011324902
This paper discusses the so-called commercial approach to microfinance under economic and ethical aspects. It first shows how microfinance has developed from a purely welfare-oriented activity to a commercially relevant line of banking business. The background of this stunning success is the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010271345
Dieser Text ist die schriftliche Grundlage für die von Ingo Pies am 25. Juni 2024 in Köln gehaltenen Laudationes zur Verleihung des Max-Weber-Preises für Wirtschaftsethik in der Kategorie 'Masterarbeit': Ausgezeichnet wurden Geneviève Marie Chaumont, Max Kumpf und Lena Sofie Störk.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014633269
eingepassten ordonomischen Unternehmensethik. Gestützt auf diesen integrativen Ansatz werden sodann drei Management …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013190020
Entscheidungstheorie durch Ethik und Neurobiologie in Frage gestellt wird. Nach dem in ihm entwickelten Verständnis von Unternehmensethik …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010427726
und Unternehmensethik kommt jedoch derzeit nicht zustande, weil einigen unternehmensethischen Ansätzen (nach wie vor) die … Hintergrund argumentiert dieser Beitrag, ((a)) warum die Unternehmensethik von einer wirtschaftsethischen Konzeption gesteuert … solche Wirtschafts- und Unternehmensethik in die Ausbildung von Führungskräften integriert werden kann, so dass die BWL als …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733746