Showing 1 - 10 of 11
Research on cognitive style has gathered momentum over the past 40 years, especially with respect to learning, problem-solving, and decision-making. This investigation adapts Tetlock's hedgehog-fox scale for German-speaking respondents through three large-scale studies (n = 17,072) and examines...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012611951
The sharing economy is attracting increasing research attention. However, scholarly knowledge lacks understanding about the individuals who are the key players in this emerging phenomenon. This study uses an explorative approach to investigate the individual‐level characteristics of sharing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014504387
Es dürfte wenige Begriffe geben, die für die Theoriebildung eine solche Herausforderung dar-stellen wie das Konzept der Nachhaltigkeit. Denn die Prominenz, die es mittlerweile erlangt hat, kann nicht über die Tatsache hinwegtäuschen, dass es bis heute keine befriedigende Theorie der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733699
Angesichts demographischer, sozialer und ökonomischer Veränderungen hat das klassische 'Generationenmodell', in dem die Jungen für die Alten sorgen, ausgedient. Generationengerechtigkeit bezieht sich nicht mehr ausschließlich auf die Solidarität der Jungen mit den Alten, sondern ist zum...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010291029
Die Digitalisierung bietet dem stationären Einzelhandel heutzutage eine Vielzahl möglicher Hilfsmittel. VR- und AR- Brillen sind zwei Beispiele, um bestimmte Zielgruppen wieder stärker in die Geschäfte zu lenken und zu binden. Der vorliegende Beitrag beleuchtet die Wirkung zweier dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014525235
Neue Online- und Mobile-Kanäle bieten Kunden immer mehr Möglichkeiten, während des Kaufprozesses zwischen Kanälen zu wechseln. Um den Kunden dabei nicht an die Konkurrenz zu verlieren, unterstützen crossmediale Instrumente Händler dabei, den Kunden zu binden. Der vorliegende Beitrag...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337405
Messen sind gefragt als Gegenbewegung zur Digitalisierung, um ihr eigenes Profil als Plattform für Live-Erlebnisse zu schärfen. Um die Formate zukünftig attraktiv zu halten, sind Veranstalter gefordert, die wahrgenommene Atmosphäre kontinuierlich zu prüfen und zu verbessern. Dieser Beitrag...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337443
Consumers increasingly express the desire to buy more sustainable goods, but they can hardly assess which products are actually "green". Mobile apps could assist shoppers at the point of sale to select the most environmentally sustainable products, for instance by comparing products or providing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337586
Increasing competitive pressure forces brick-and-mortar stores to integrate new technologies such as 'Just Walk Out' technology. This article uses an empirical online study to analyze customers' acceptance of this technology in German retailing and identifies compatibility, performance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337689
More and more companies worldwide are appointing a chief sustainability officer (CSO) to anchor the topic of sustainability at the top management level. This study examines how a CSO on the management board influences the quantity and quality of sustainability reports. While quantity is measured...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014504354