Showing 1 - 10 of 70
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009640761
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009640906
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011444990
In 2007, five donors (European Commission, Belgium, Denmark, France and Luxembourg) decided to work together to evaluate their cooperation with Niger over the 2000-2008 period. Together, the five Donors taking part in the evaluation (DPE) accounted for more than half the Official Development...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011799401
This study about legal and commercial guarantees, funded by the European Union in the frame of the EU Consumer Programme (2014-2020), looks at the extent to which sellers are aware of, and comply with, relevant EU legislation; the way in which legal and commercial guarantees are communicated to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011998854
The overall purpose of this Behavioural Study on the Transparency of Online Platforms is to understand the impact of enhanced transparency on consumer trust and behaviour in searching and selecting goods and services on online platforms in three specific areas: Area #1: The general criteria used...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012036382
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012056098
Das Barometer zu den Verbrauchermärkten 2016 bietet auf der Grundlage von Daten, die im Jahr 2015 erhoben wurden, einen Überblick darüber, wie die Bürgerinnen und Bürger der EU die Leistung wichtiger Waren-und Dienstleistungsmärkte der Verbraucher beurteilen. Das Barometer dient zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012056118
Verbraucherbarometer sind ein wichtiges Instrument zur Überwachung der Lage der Verbraucher im Binnenmarkt und enthalten Informationen, die auf nationaler und auf europäischer Ebene in vielfältige Bereiche der Politik einfließen. Sie sind insoweit einzigartig, als sie Trends unter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012056120