Showing 1 - 10 of 433
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003154249
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009489624
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009657451
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010239731
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010204132
This paper describes a search model with a continuum of worker and job types, free entry and transferable utility. We apply a second-order Taylor expansion to characterize the equilibrium, derive the cost of search and show that it is decreasing in the substitutability of worker types. This cost...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010324665
In dieser Studie wird die Wirkung der Rekrutiererfreundlichkeit und -kompetenz auf den Bewerber und dessen Absicht, den Bewerbungsprozess weiter zu verfolgen, empirisch analysiert. Als theoretisches Fundament dienen das Signaling und die Theory of Reasoned Action. Unter Zuhilfenahme eines...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010332782
The paper studies how social connections affect firm-level hiring decisions and performance. We characterize the social connections of firms' employees using register data and for causal identification we use job displacements, which create directed positive shocks towards connected firms by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012039332
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011931121
Diese Untersuchung von Video-Stellenanzeigen in Online-Jobportalen fokussiert zwei zentrale Aspekte der Bewegtbildkommunikation: einerseits die Nutzung und andererseits die Wirkung von Videos auf Websites. Zu diesem Zweck wurde eine qualitative Blickregistrierungsanalyse mit 20 Studierenden aus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010266121