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Von Unternehmen – insbesondere (großen) Aktiengesellschaften – wird vielfach gefordert, sie sollten ihrer Rolle als „Good Corporate Citizen“ gerecht werden und einen Beitrag zum Gemeinwohl leisten. Wenn sie dieser Forderung durch Unternehmensspenden nachkommen, bewegen sie sich...
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“Nudge”-style interventions are often deemed “successful” if they cause large behavior change, but they are rarely subjected to full social welfare evaluations. We combine a field experiment with a simple theoretical framework to evaluate the welfare effects of one especially...
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Gesellschafter von Familienunternehmen sind in vielfältiger Hinsicht von einer Reihe von Transparenzauflagen in besonderer Weise betroffen. Der Wissenschaftliche Beirat der Stiftung Familienunternehmen hat sich mit den verschiedenen Aspekten der Unternehmenstransparenz beschäftigt. In vier...
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In the past decade, policymakers have increasingly used behaviourally informed policies, including “nudges,” to produce desirable social outcomes. But do people actually endorse those policies? This study reports on nationally representative surveys in five countries (Belgium, Denmark,...
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"Nudge"-style interventions are often deemed "successful" if they cause large behavior change, but they are rarely subjected to full social welfare evaluations. We combine a field experiment with a simple theoretical framework to evaluate the welfare effects of one especially policy-relevant...
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