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Das Internet ist stark durch Wettbewerb zwischen Plattformen geprägt, welche potenzielle Tauschpartner zusammenbringen. Die Konkurrenz zwischen solchen mehrseitigen Plattformen und die Marktkonzentration wird maßgeblich bestimmt durch (1) die Stärke der indirekten Netzeffekte, (2) das Ausmaß...
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In this paper, we highlight new conditions under which R&D agreements may have anti-competitive effects. We focus on cases where two firms compete with each other and with a competitive fringe. R&D activities need a specific input available to all firms on a common market, the price of which...
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Digitisation processes have – often through disruptive innovations – injected additional competition in many markets, be it online retailing, new transport platforms, electronic banking and brokerage, online travel agencies or new media formats. At the same time, a number of companies,...
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"Daten sind das Öl des 21. Jahrhunderts" - dieser im Kontext der Datenökonomie häufig zitierte Satz weist auf die enorme Kapitalverschiebung hin, die innerhalb der letzten Jahre stattgefunden hat: Internet-Giganten wie Amazon, Google, Alibaba, Apple, Microsoft, Tencent und Facebook sind...
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