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Nach Lutz von Rosenstiels "Einführung in die Markt- und Werbepsychologie" (BA 6/93) liegt hier wieder ein ernstzunehmendes wissenschaftliches Lehrbuch zur Wirkung der Werbung auf Kaufentscheidungen vor. Theoretisch umfassende Fundierung, Gestaltungsempfehlungen, Messung der Werbewirkung und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000620407
The emergence of contemporary consumerism -- The consumer as chooser -- The consumer as communicator -- The consumer as explorer -- The consumer as identity-seeker -- The consumer as hedonist -- The consumer as victim -- The consumer as rebel -- The consumer as activist -- The consumer as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011485711
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011997386
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001607537
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001684836
Diplom-Psychologe Peter Michael Bak beschreibt in seinem Lehrbuch für Studierende Werbung und die dahinter liegenden psychologischen Methoden und Prozesse. Somit soll eine differenzierte Beurteilung einzelner Methoden und eine gezieltere Konzeption einzelner Werbemaßnahmen ermöglicht werden....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010371487
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003466472
This handbook contains a series of original contributions in which top researchers in each area provide a succinct review of theory and research studies in consumer psychology and marketing, advertising and consumer behaviour
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003457714
This book focuses on the concept of “brand hate” and consumer negativity in today’s digital markets. It explores the emotional detachment consumers generate against valued brands and how negative experiences affect their and other consumers' loyalty. In today's world, it is almost...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398189