Showing 1 - 10 of 12,068
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011919217
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003796192
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003799681
Soziale Interaktionen haben einen wesentlichen Einfluss auf die von Konsumenten präferierten Marken, ihre Kaufentscheidungen, auf die empfundenen Emotionen während des Kaufprozesses sowie zukünftige Konsumabsichten. Gleichwohl beschränken sich diese Interaktionen nicht nur auf die reale...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009664307
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003480710
externalities from other agents. Agents are ranked in classes and recognize peer, distinction and aspiration groups. We simulate the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014183361
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013432298
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014248860
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010336985
Subscription decision in the telecom market is quite complex and cumbersome, invoking decision inertia in consumers and resulting in suboptimal choices. We implemented choice inertia and consumer interaction as an agent-based model to better understand the process. The model illustrates that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013367758