Showing 1 - 10 of 5,991
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003652596
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003863257
Our data from 1600 German Internet users reveals three major social media-induced trends in German society. First, for social media, “infancy” is over! In 2012, social media became mainstream and are now heavily used by all strata of the German population. No matter what age, educational...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013083030
Survey-based consumer confidence indicators are mostly reported with adelay and are a result of time consuming and expensive consumer surveys.In this study, to measure the current consumer confidence in Germany, wedevelop an approach, in which we compute the consumer sentiment...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012423780
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013435831
Im Zentrum der Arbeit steht die Veränderung der Macht von Nachfragern gegenüber Anbietern durch das Medium Internet und damit die Beleuchtung der sogenannten Machtthese. Da bisherige Aussagen zur Macht von Nachfragern im Zeitalter des Internets durch eine weitgehend unreflektierte Verwendung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013427479
Das Coronavirus hat viele alte Gesetzmäßigkeiten in Frage gestellt. Das gilt auch für die Vermessung ökonomischer Aktivitäten. Verfahren aus der Hochzeit der Industrialisierung werden dem strukturellen Wandel zunächst zu einer Dienstleistungsgesellschaft, später zu einer Digitalwirtschaft...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014426329
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012616201