Showing 1 - 10 of 132
We analyze the strategic behavior of firms when demand is determined by a rule of thumb behavior of consumers. We assume consumer dynamics where individual consumers follow simple behavioral decision rules governed by imitation and habit as suggested in consumer research. On this basis, we...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010270001
Dieser Beitrag untersucht die für die Medienwirtschaft relevanten Märkte mit einfachen Marktmodellen. Im Zentrum stehen die Interdependenzen zwischen Konsumgüter-, Werbe- und Medienmärkten, wobei die wichtige Rolle der Werbemärkte als ökonomischer Motor der Medienwirtschaft besonders...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010322066
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000904632
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000870833
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000964950
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000972893
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000824639
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000811649
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000665638
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000667039