Showing 1 - 10 of 530
Groups Researchers and students of Marketing, Sports, Event, & Brand Management Specialists in Sponsorship, Sports, & Event … comprehensive literature review. Implications from both studies are derived that can guide sponsorship managers in their daily … business. Successful sports marketing execution is more than purchasing a 30-second spot or signage in a stadium: It is to …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402227
Betriebswirtschaftslehre mit den Schwerpunkten Marketing und Kommunikation Führungs- und Fachkräfte aus dem Bereich Sponsoring Der Autor Dr … Sponsoring Gegenwärtige Herausforderungen des Sponsoring Empirische Untersuchungen zur Bestimmung der Erfolgsfaktoren der …Konzeptionelle Grundlagen des Sponsoring -- Gegenwärtige Herausforderungen des Sponsoring -- Empirische Untersuchungen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401738
, Sportmarketing, Eventmanagement Verantwortliche aus den Bereichen Marketing / Sponsoring Der Autor Robert Hohenauer promovierte an … -- Studie zur Entwicklung eines Aktivierungsinstruments -- Implikationen für die Praxis: Sponsoring-Cockpit. … Effektivität von Sponsoring. Er zeigt, dass eine handlungsauslösende Aktivierung des potenziellen Käufers erforderlich ist, um die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013503480
According to a widespread opinion, Germany is lagging behind. Many people in- and outside Germany believe that the Germans slumber through some of the most important economic trends and technological developments, especially at the incipient stages. For example Coke, color television, and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840890
Der direkten Bewerbung von verschreibungspflichtigen Arzneimitteln beim Patienten –also dem Endkunden – sind in Deutschland enge Grenzen gesetzt. Das Heilmittelwerbegesetzdient hier seit 1965 dem Verbraucherschutz indem es das gesamte Werberechtauf dem Gebiet des Heilwesens unter folgenden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869835
Der Beitrag diskutiert Kundenerfahrung als Bezugsrahmen, der die beiden Konstrukte Kundenerlebnisund Kundenvertrautheit umfasst. Kundenerfahrung wird konzeptionalisiert alsKundenerlebnis im Sinne eines Maßstabs für die Qualität der Kundenerfahrung (positiv/negativ). Die Einflussstärke der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008836954
Nowadays modern advertising environments try to provide more efficientads by targeting costumers based on their interests. Various approaches existtoday as to how information about the users’ interests can be gathered. Users candeliberately and explicitly provide this information or user’s...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009004993
Studies about Mobile TV show that this way of television generally meets with user interest.Disagreement about technical standards, discrepancies between the actors in the mobile TV sectorand little user acceptance about the concrete Mobile TV offering are reasons for the failure of MobileTV in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009128189