Showing 1 - 10 of 13,398
Sponsoring im Zeitverlauf und mit der Methode des Growth Mixture Modelling, die erstmals im Marketing-Kontext eingesetzt wird …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516653
Sponsoring im Zeitverlauf und mit der Methode des Growth Mixture Modelling, die erstmals im Marketing-Kontext eingesetzt wird …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003398401
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001697832
Die Analyse der Wirkung von Verkaufsförderungsmaßnahmen auf den Absatz oder Erlös von Konsumgütern gehört zu den mit am meisten erforschten Problemkomplexen in der quantitativen Marketingforschung. Allerdings untersuchen die Mehrzahl der Arbeiten lediglich die kurzfristigen Wirkungen von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010492252
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001748076
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013360877
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003414544
Response Models for Marketing Management -- Markets, Data, and Sales Drivers -- Market Response in Stationary Markets … Response in Evolving Markets -- Single Marketing Time Series -- Multiple Marketing Time Series -- Solving Marketing Problems … with ETS -- Empirical Findings and Managerial Insights -- Making Marketing Plans and Sales Forecasts -- Conclusion …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013523155
ambiguities between theory and practice and elucidate the role of marketing for auction prices. The result is a conceptual … approaches in theory and practice: Theory is dominated by quantitative studies that measure the effects of individual factors … is no comprehensive theory of auction prices that combines both perspectives. To fill this gap, the author conducts three …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013450820