Showing 1 - 10 of 2,537
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011522666
Many buying decisions are made at the Point of Sale. This fact underlines the outstanding importance of behaviourism, its methods and its efficiency. Therefore this work deals with the classical as well as with recent research methods into buying habits, etc. Validity aspects receive special...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011666282
research in economic psychology, behavioral economics and philosophy as well as marketing and consumer research. . …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017652
situation of the freshwater aquaculture sector in the EIFAC region with particular focus on problems in marketing. The outcome … the marketing chain. The producers will remain at a disadvantage unless they develop better links through association or … cooperation. While the preparation and implementation of marketing plans is a responsibility of the industry, and must be financed …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011507201
children are exposed to increasingly sophisticated marketing techniques online which are often outside the purview of existing … regulatory frameworks. This study aims to provide a better understanding of online marketing to children and to inform effective …-app purchases. The study finds that online marketing practices have an impact on children, and that children have difficulties …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011998853
Im Mittelpunkt erfolgreichen Telefon-Marketings steht heute das Call Center. Hier trifft der Kunde unverzüglich auf kompetente Gesprächspartner; er wird in seinem Anliegenernst genommen und schnell bedient.(...)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840497
Im Web wächst derzeit die neue Plattform der globalen Wirtschaft - schon jetzt tummeln sich dort 275 Millionen Verbraucher, Tendenz steigend. Offensichtlich trifft das Internet den Zeitgeist unserer heutigen Gesellschaft. Udo Klein-Bölting (Managing Partner von BBDO Consulting) über...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840499
Angesichts sich polarisierender Märkte erschien die Entscheidung für eine Premiummarke lange Zeit als der Königsweg für Markenhersteller. Der ausgeprägte, auf Genuß und Geltung ausgerichtete Wandel des Konsumverhaltens in Verbindung mit einer gestiegenen, frei verfügbaren Kaufkraft - so...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840500
Der Kampf um die Aufmerksamkeit des Kunden nimmt neue Formen an. Der Verfasser stellt eine neue Form des Marketing vor … - das sogenannte "Permission-Marketing", das dem Kunden die Gewissheit verschafft, dass er nur die Dinge zugesandt bekommt …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840501
Die Verbesserung der Kundenbindung durch regelmäßige Newsletter, die Einsparung von Kosten durch Online-Direktansprache sowie die Verbesserung des Services durch schnelle Reaktionszeiten sind Beispiele für die Vorteile, die sich aus der Kunden- Kommunikation via E-Mail ergeben.Der Verfasser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840502