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Die Autoren analysieren, ob ein Social Media Newsroom eine Alternative zur herkömmlichen Pressemitteilungen via Email in der Luxusbranche ist. Ausgehend vom Intereffikationsmodell wird aufgezeigt, dass Journalismus und PR in einer Wechselbeziehung der gegenseitigen Einflussnahme stehen. Via...
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Wahrnehmung der Kunden nicht durch funktionale Nutzenversprechen. Vielmehr geht es um emotionale Bindungen zwischen Marke und …
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The Cannes Lions festival is one of the most important international indicators for professionals in the creative communications industry. Throughout the past few years there are a rising number of submissions and award winners coming from emerging and developing countries. This fact is...
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The internet offers market researchers a broad variety of possibilities to gather information and insights. Online surveys and online observations are to commonly used research methods. In this article, both methods are being compared and their possible value proposition in terms of brand...
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Die Autoren untersuchen im vorliegenden Artikel den Einfluss der zunehmenden Nutzung von Social Media auf das Personalmanagement. Dabei liegt der Fokus vor allem auf dem Bereich Employer Branding, weil die Veränderungen des Medienkonsums und Kommunikationsverhalten, die durch die Nutzung von...
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The rise of social media is causing challenges for brand managers of premium manufacturers in the fast moving consumer goods industry. Social Media platforms as innovative and open communication channels have to be integrated in the established media mix while preventing the damage of the...
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This paper deals with economic motives for and personnel-management consequences of reducing the number of hierarchical levels from the point of view of fairness aspects. A transition to flat hierarchies can, under certain circumstances, have serious consequences for employees who are directly...
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This paper develops scales to measure stigma consciousness in the unemployed and prejudices against them, using a quantitative survey. The requirement for these scales is illustrated in the introduction. The theoretical substantiation of the scale development includes a definition of...
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Nach der Euro Umstellung Anfang 2002 entwickelte sich das Preisempfinden deutlich anders als der gemessene Verbraucherpreisindex. Inwieweit wird auch heute noch die Preisentwicklung von den Konsumenten überschätzt? Wie zuverlässig misst der von Hans Wolfgang Brachinger entwickelte „Index...
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