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Consumers’ food preferences have led to a worldwide overweight rate of 35% in 2008. It is a matter of fact that overweight is closely linked to unhealthy eating habits. Most existing nutrition labels contain reference information in the form of aspirational levels such as the Percentage Daily...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011305834
Nutrition labeling is the provision of information about nutrition content of individual food products at the point of purchase. Decades of marketing and nutrition research have been devoted to analyze how consumers perceive, process and respond to different nutrition label types and formats. In...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010501348
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001687352
Corporate social responsibility (CSR) has become a substantial firm investment. However, the firm value implications of CSR, i.e., whether doing good aligns with doing well, are still a topic of hot debate in practice and research alike. More than three decades of research have only produced...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011587147
This thesis covers (i) the application of the flagship store in the fast-moving consumer goods industry as a communication tool, (ii) the inclusion of future brand-directed consumer behavior (i.e., future brand loyalty, word-of-mouth advertising, standard and special product sales in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011657643
Die vorliegende Arbeit befasst sich mit Innovationsdiffusionsmodellen und deren Anwendung in der Marketingpraxis. Sie hat zwei Ziele: Einen Überblick über existierende Innovationsmodelle zu schaffen und ein neues besseres Modell zu entwickeln. Es wird ein neuer Klassifizierungsansatz...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467003
Im Marketing konkurrieren eine Reihe von Theorien um Aufmerksamkeit, Unterstützung durch akademische Forschung und theoretische Glaubwürdigkeit. Es gibt z.B. Ansätze aus so unterschiedlichen Bereichen wie der Volkswirtschaftslehre, Psychologie und Soziologie. Alles in allem ist die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467120
Die vorliegende Dissertation behandelt in fünf wissenschaftlichen Artikeln Grundfragen aus dem Themenfeld der Konsumenten-Marken Beziehung. Artikel 1 befasst sich mit der Fragestellung, was Konsumenten dazu führt, eine Marke in Betracht zu ziehen. Artikel 2 untersucht den Zusammenhang von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467259
Die vorliegende Arbeit besteht aus vier Aufsätzen, die sich mit der Modellierung von Markenwahlverhalten und Markentreue beschäftigen. Der erste Aufsatz gibt eine Einführung in das Nested Logit Modell und weist auf die Existenz von zwei unterschiedlichen Spezifikationen hin. Das utility...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467262
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001621046