Showing 1 - 10 of 1,339
Bono’s launch of Product (RED)™ at Davos in 2006 marks the opening of a new frontier for development aid. The advent of ‘Brand Aid’ explicitly linked to commerce, not philanthropy, reconfigures the modalities of international development assistance. American Express, Gap, Converse and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010323448
As innovation becomes an ever more central issue for the development of firms and world economies, so the need for improved assessments of innovative performance grows more urgent. This paper suggests that trademark analysis can contribute in capturing relevant aspects of innovation phenomena...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010328573
Verschiedene Prognosen weisen darauf hin, daß das Markenwertkonzept zu den einflußreichsten Themen der nächsten zehn Jahre innerhalb des Marketings werden wird. Die hier präsentierte Studie untersucht, für welche Zwecke der Markenwert verwendet werden kann, auf welche inhaltlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011613741
Verschiedene Prognosen weisen darauf hin, daß das Markenwertkonzept zu den einflußreichsten Themen der nächsten zehn Jahre innerhalb des Marketings werden wird. Die hier präsentierte Studie untersucht zunächst, für welche Zwecke der Markenwert verwendet werden kann und welche Anforderungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011613746
The Ethiopian government initiated the Ethiopian Coffee Trademarking and Licensing Initiative in 2004 for three coffee origins: Sidama, Yirgacheffe and Harar. Following a court case between Starbucks and the Ethiopian government regarding this initiative, Oxfam organized a publicity campaign....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010276374
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000885243
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000856702
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000868175
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000801930
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000813147