Showing 1 - 10 of 119
Recently, academics have shown interest and enthusiasm in the development and implementation of stochasticcustomer base analysis models, such as the Pareto/NBD model and the BG/NBD model. Using the informationthese models provide, customer managers should be able to (1) distinguish active...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869905
As a consequence of implementing revenue management systems, many service firms (e.g., airlines, hotels, carrentals) systematically overbook capacity, thus striving to maximize the revenue at one particular point in time (i.e.,one flight, one night, and one day). The academic literature has not...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869909
Predicting a customer´s future behavior could provide many opportunities fora firm to manage its customer relationships. It could decide whether to concentrate on those customers who have a long predicted lifetime value or on those who are already high-value customers.[...]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869914
Previous research has extensively studied the determinantsof customer loyalty and switching behavior but hasgiven little attention to what happens after a customerhas switched away froma service provider. In this article,the perhaps most important manifestation of suchpostswitching...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869915
In Folge von Globalisierung und der damit einhergehenden Zunahme von Wettbewerbsintensitätund Kostendruck versuchen immer mehr Unternehmen den steigenden Anforderungender Märkte mittels Verlagerung von Geschäftsprozessen in Niedriglohnländer gerecht zuwerden. So verspricht man sich vom...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869916
Ziel der vorliegenden Fallstudie ist es, Herausforderungen und Erfolgsfaktoren beim Exportwissensintensiver Dienstleistungen aufzuzeigen sowie daraus Implikationen für das Managementabzuleiten. Die Ergebnisse basieren auf einer Befragung von 15 Mitarbeitern der deutschenNiederlassung eines...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869918
Die Möglichkeiten der Erbringung von Dienstleistungen haben sich in den letzten Jahrendurch die Entwicklungen der Informations- und Kommunikations-Technologien stark erweitert.Unter Zuhilfenahme moderner Formen der Datenfernübertragung kann eine breite Palettevon Dienstleistungen technologisch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869962
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009740151
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003300153
It has often been argued that word-of-mouth(WOM) can contribute significantly to a firm’s success in avariety of ways. Here, we analyze the functional linkagebetween customer satisfaction, WOM, and new customeracquisition. Using data from two empirical studies weconceptualize and test the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869912