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We investigate the role of price communication in imperfect information environments by setting up a dynamic differentiated duopoly where actions are not observable and where firms decide, before pricing, whether to communicate their choices to the rivals. When firms play simultaneously in the...
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Im Mittelpunkt der vorliegenden Diplomarbeit steht die Frage, inwiefern Virtual Communities die Anforderungen an den Markenaufbau im Internet erfüllen können. Virtual Communities erfreuen sich z.T. großer Beliebtheit, weil sie verschiedenen menschlichen Bedürfnissen – etwa dem nach...
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This paper assesses empirically the relationship between marketing expenditures and sales in the premium car segment in Germany. We employ a new data-set which contains model-specific data on sales (i.e. registrations), restyling activities and marketing expenditures at a monthly basis for the...
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This paper investigates the impact of service quality in e-tailing on site visits and consumer demand (approximated by the last-click- through concept). We use a large representative data set obtained from a price-comparison site which covers most of the national (Austrian) market on e-tailing....
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Basu (2006) argues that the prevalence of 99 cent prices in shops can be explained with rational consumers who disregard the rightmost digits of the price. This bounded rational behaviour leads to a Bertrand equi- librium with positive markups. We use data from an Austrian price com- parison...
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Veränderte Marktbedingungen stellen hohe Anforderungen an das Marketing von Dienstleistungsunternehmen. Um langfristig am Markt bestehen zu können, ist es für einen Dienstleistungsanbieter entscheidend, das Vertrauen seiner Kunden zu gewinnen. Aufbauend auf theoretischen Grundlagen werden am...
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Zur Erstellung maßgeschneiderter Dienstleistungen ist die Mitwirkung des Kunden (Kundenintegration) unerlässlich. Dem Management von Kundenintegration auf Anbieterseite wird jedoch in der Praxis zu wenig Bedeutung beigemessen. Sie hat aber fundmentalen Einfluss auf die Effizienz und...
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Die Bedeutung von Emotionen und Affekten bei ökonomischen Entscheidungen wird seit mehreren Jahren in der ökonomischen Literatur diskutiert (z. B. Rabin, 1998). Eine Erklärung der empirischen Evidenz in diesem Bereich, die über eine bloß phänomenologische Ebene hinausgeht, verlangt eine...
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