Showing 1 - 10 of 66
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001409091
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001141059
Inventory Management in Multi-Echelon Networks presents methods to plan inventory in distribution networks. By holistically looking at the supply chain, it shows how safety stocks across all echelons can be optimized if inventory of all levels is taken into consideration. The gap between the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395907
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397866
Tobias Buchmann analyzes innovation network dynamics in the German automotive industry. The study is based on a model for analyzing the complex evolution of innovation networks and the driving mechanisms underlying network evolution derived from theoretical and empirical findings in innovation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402167
Isabel Maria Staufer untersucht, inwiefern sowohl die Markenliebe als auch die ökologische Werthaltung eines Konsumenten als Steuerungsinstrumente innerhalb eines Kaufentscheidungsprozesses bei Produktinnovationen fungieren können. Auf Grundlage einer verhaltenstheoretischen Untersuchung, die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402171
Grundlagen von Corporate Entrepreneurship (CE) -- CE im Kontext des strategischen Managements -- Bedeutung von CE für die deutsche Automobilindustrie -- Überblick zum Stand der empirischen CE-Forschung -- Theoriegeleitete Modellentwicklung -- Methodische Aspekte von Strukturgleichungsanalysen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016619
Brasilien, China, Deutschland, Russland und den USA. … Überlegungen und einer umfangreichen empirischen Erhebung in Brasilien, China, Deutschland, Russland und den USA, welche …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016725
Brand citizenship behavior – definitional foundation and conceptualization -- Brand commitment – A central determinant of brand citizenship behavior -- Brand commitment determinants -- Cultural values – value based operationalization of culture as measurement instruments for internal...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017023
1 Motive, Zielsetzung und Struktur -- 2 Kundenzufriedenheit — ein Wettbewerbsfaktor mit steigender Bedeutung im Zuge der Globalisierung der Automobilindustrie -- 2.1 Wettbewerbsfaktor Kundenzufriedenheit -- 2.2 Quantifizierung der Kundenzufriedenheit -- 2.3 Einflussfaktor Liefertreue -- 3 Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017328