Showing 1 - 10 of 1,012
Marketing Models and Marketing Research Methods -- Consumer Behavior and Retailing -- Marketing Management …Quantitative marketing has been gaining importance during the last decade. This is indicated by the growing number of … them worldwide leading scholars - offer a broad overview of quantitative approaches in marketing. They not only highlight …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016437
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396696
Businesses today operate in a more complex and turbulent environment and face intense competition. To be successful, businesses must intelligently understand and deal with their changing environment and market. In this book, Hashem Aghazadeh introduces marketology as a market-related system that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397992
This proceedings volume examines transformation in marketing to better understand current and future standing of the … marketing field. From whether there is a need for transformation in our field; what methodological transformations are necessary … marketing theory, practice, consumption practices and people are transforming as the world continues to change. It is by …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397701
Grundbegriffe des Marketings -- Unternehmung und Absatzmarkt -- Grundzüge des Käuferverhaltens -- Marktforschung … Marketings Unternehmung und Absatzmarkt Grundzüge des Käuferverhaltens Marktforschung Entwicklung von Marketingstrategien … Kleinaltenkamp lehren Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Marketing, an der Freien Universität Berlin. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016688
Das Marketing hat in den vergangenen Jahrzehnten eine rasante Verbreitung und Akzeptanz im deutschsprachigen Raum … erkannt. Mit Blick auf die Wissenschaft zeugen mehr als 140 Marketing-Lehrstühle an deutschsprachigen Hochschulen von der … Erfolgsgeschichte der Disziplin. Dabei ist das Marketing nie statisch gewesen, sondern wurde im Laufe der Zeit durch vielfältige …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017122
Grundbegriffe des Marketings -- Unternehmung und Absatzmarkt -- Grundzüge des Käuferverhaltens -- Marktforschung … ermöglicht. Für die 7. Auflage wurden alle Kapitel überarbeitet und neue Entwicklungen, z.B. im Online-Marketing, berücksichtigt …. Der Inhalt - Grundbegriffe des Marketings - Unternehmung und Absatzmarkt - Grundzüge des Käuferverhaltens - Marktforschung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017496
Social Media in Higher Education: An Investigation into UG Marketing Education in the UK -- The Influence of Product Color on … Investigation -- A New Method for Bench marking Marketing Organizations with Inter-Connected Departments -- Assessing Sales Contest … Debt: An Empirical Study of German DAX 30 Companies.-Considerations When Marketing Scales from Developed Countries Are …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018373
Managementpraxis Die Zielgruppen Dozenten und Studenten der Betriebswirtschaftslehre mit den Schwerpunkten Marketing und …. Martin Klarmann (Forschergruppe Marketing & Vertrieb) am Karlsruher Institut für Technologie. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018941
„Entrepreneurial Marketing“ präsentiert die speziellen Möglichkeiten und Anforderungen für Gründer … Empfehlungen. Renommierte Persönlichkeiten an der Schnittstelle von Marketing, Innovationsmanagement und Entrepreneurship … entwickeln spezifische Ansätze des Gründungsmarketings und bauen damit ein erstes Rahmengerüst für ein „Entrepreneurial Marketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019442