Showing 1 - 10 of 562
Werteorientierung -- Messung von Wertehaltungen mit dem Semiometrie-Modell -- Charakterisierung der semiometrischen Wertefelder -- Der strategische Einsatz von Sprache -- Zielgruppenorientierte Markenführung -- Zusammenfassung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516848
Produkte westlicher Firmen in China scheitern. Auch in der Wissenschaft wird das chinesische Konsumentenverhalten überwiegend …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425117
This book investigates intercultural service encounters (ICSEs) in light of the rapidly globalizing world economy, examining the extant literature on the topic and identifying areas which require further exploration. With a focus on intercultural communication and competence, the author analyses...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395856
This book explores how a growing religious discourse is advocating for change in women’s employment participation in … Arab societies. It provides a historical and cultural overview of women in Arab societies as well as issues of homogeneity … of traditional Islamic understanding of the role of women and their economic and social participation, which is rooted in …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396557
In the last decades, women’s role in the workforce has dramatically changed, though gender inequality persists and for … women, gender identity still prevails over work identity. It is important not to forget or diminish the historical role of … women in the labour market though and this book proposes a critical overview of the most recent historical research on women …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396923
Einführung: Ein „historischer Möglichkeitsraum“ für die Karrierechancen von Frauen -- Blitzlichter aus den Vorständen: Frauen in Karriere – ein strategischesThema für das Unternehmen der Zukunft? Interviews -- Forschungsergebnisse: Die Weichen für Frauen werden neu gestellt –...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017024
Auf der Basis ihrer Gespräche mit 21 Partnerinnen und Prinzipalinnen der zehn größten Management-Beratungen analysiert Laura Sophie Dornheim, welche Rolle das Geschlecht in der Karriere von Unternehmensberaterinnen spielt. Geschlecht wird dabei aus einer konstruktivistischen Perspektive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018726
Selbstvertrauen, Selbstbewusstsein sowie ein gutes Selbstmanagement sind Schlüsselfaktoren für den Erfolg – nicht nur im Business. Besonders für Frauen stellen diese Themen eine besondere Herausforderung dar, wenn es darum geht, ein selbstbestimmtes Leben zu führen. Wie kann man diese...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019917
Introduction -- Chapter 1: Locating Female Business Owners in the Historiography -- Chapter 2: Women and their … photographs are analysed and linked to demonstrate conclusively that women in nineteenth-century England were far more prevalent … in business than previously acknowledged. Moreover, women were able to establish and expand their businesses far beyond …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020777
This book illustrates why both academic research and policy thinking need to factor-in gender hierarchies and structures if they are to address some of the key challenges of contemporary societies: the widespread informality and insecurity of paid work and the crisis of care
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012054234