Showing 1 - 10 of 2,733
This book presents an overview of corporate governance and risk management, analyzing their interdependence and particularly their relevance in banking. It discusses current trends in corporate governance, such as stakeholder management, financial performance and the cost of equity, compensation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013263162
This book examines the linkage between central bank structure, central bank autonomy-with respect to setting its monetary policy goals, choosing its policy mechanisms, legal independence, and financial independence-and monetary policy, both in select benchmark countries and at a broader...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396941
The book examines innovation in environment-friendly technologies in the automobile industry. The focus of the book are Germany (a technology leader in the global automobile industry), on the one hand, and India, China and Brazil (technologically proficient emerging technology leaders) on the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397237
Brasilien, China, Deutschland, Russland und den USA. … Überlegungen und einer umfangreichen empirischen Erhebung in Brasilien, China, Deutschland, Russland und den USA, welche …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016725
-brasilianisches Atomabkommen -- Politische Dreiecksbeziehungen Brasilien-USA-Deutschland -- Deutsch-brasilianischer Politikdialog … erhöhen das wirtschaftspolitische Interesse an Brasilien. Auch Deutschland befindet sich in einer vielseitigen ….- Deutsch-brasilianisches Atomabkommen.- Politische Dreiecksbeziehung Brasilien-USA-Deutschland.- Deutsch …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016842
1 Motive, Zielsetzung und Struktur -- 2 Kundenzufriedenheit — ein Wettbewerbsfaktor mit steigender Bedeutung im Zuge der Globalisierung der Automobilindustrie -- 2.1 Wettbewerbsfaktor Kundenzufriedenheit -- 2.2 Quantifizierung der Kundenzufriedenheit -- 2.3 Einflussfaktor Liefertreue -- 3 Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017328
interkulturellen Wirtschaftskommunikation -- Die Wachstumsmärkte Mexiko und Brasilien -- Zielgruppentypologie für Deutschland, Mexiko … Deutschland, Mexiko und Brasilien Die Zielgruppen Studierende aus den Fachbereichen Betriebswirtschaft, Internationales Management … und Brasilien. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018228
Effects of Health Communication and Pharmaceutical Advertising -- Taking Matters Global: The (Im)Possibilities of Cross-Cultural Advertising -- Consumer Self-Empowerment: Increasing Consumer Control and Choice -- Modelling Consumer Self-Empowerment -- Consumer Responses to Different Advertising...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019336
Stellenbesetzung deutscher Unternehmen in Brasilien im Zeitverlauf. … Stellenbesetzung deutscher Unternehmen in Brasilien im Zeitverlauf Die Zielgruppen • Dozierende und Studierende der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013431250
bedeutendsten Nationen der Welt. Außer Großkonzernen sind seit vielen Jahren mittelständische Firmen aus Deutschland in Brasilien …Neben den Wachstumsmärkten China, Indien und Russland zählt Brasilien zu den auf lange Sicht wirtschaftlich … systematische Messung der internationalen Reife eines KMU im Hinblick auf Brasilien ermöglicht. Zusätzlich entwickelt er Instrumente …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014172