Showing 1 - 10 of 404
I: Gestaltung eines Erwartungsmanagements als Herausforderung für das Dienstleistungsmarketing -- 1. Bedeutung eines Erwartungsmanagements im Dienstleistungsbereich -- 2. Forschungsziele und Forschungsfragen -- 3. Gang der Untersuchung -- II: Schaffung einer theoretischen Basis für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017021
1 Einleitung -- 1.1 Entwicklungen im Umfeld von Anbietern einer Anlageberatung -- 1.2 Problemstellung der Arbeit -- 1.3 Ziel der Arbeit -- 1.4 Aufbau der Arbeit -- 2 Anlageberatung und Rendite aus institutionenökonomischer Sicht -- 2.1 „Konstitutive“ Elemente von Dienstleistungen -- 2.2...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019147
Potenzialqualität von Dienstleistungen als Forschungsgegenstand des Dienstleistungs- und Relationship Marketing -- Stand der Forschung zur Potenzialdimension von Dienstleistungen -- Theoretische Fundierung der Potenzialdimension von Dienstleistungen auf Basis der Schematheorie -- Entwicklung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014476
-- Bisherige Untersuchungen zum Einfluss von Selbstbedienungskassen auf das Konsumentenverhalten -- Verhaltenswissenschaftliche …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015013
Die Beurteilung der Krankenhausqualität als Herausforderung im Gesundheitswesen -- Die Hintergründe für die zunehmende Diskussion über Qualitätsinformationen im Krankenhaussektor -- Der Untersuchungskontext der vorliegenden Arbeit -- Die Grundlagen der Untersuchung -- Die Konzeption der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425159
Grundlagen der Unternehmensberatung -- Der Klient und sein Umgang mit Unternehmensberatung -- Der unmittelbare Kontext des Umgangs mit Unternehmensberatung – die Besonderheiten von Beratungsleistungen -- Zu den Zielsetzungen der Empirie – eine Zwischenreflexion zur ‚Professionalisierung’...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425199
The concept of customer loyalty has come to play an important role in established businesses. It is a well-known fact that a higher level of customer loyalty leads to greater company success. As a result, instruments of Relationship Marketing and the role played by trust and the creation of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521228
This book focuses on factors impacting audit quality, and solutions to these problems. In addition to elaborating on legislation in the European Union and United States, the book also provides a thorough outlook of Turkish audit market from the point of view of auditing firms and their clients....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395860
Claudia Lehmann explores service productivity from the providers, customer and operations perspective in the German airport industry using a solid empirical foundation. Available service productivity concepts, methods, measurements and their ability to overcome the emphasized problems are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395866
This innovative book presents an up-to-date account of service operations, spanning topics such as IT-enabled services, service supply chain and volatility of demand and supply. Combining a systems perspective with a focus on service supply chains, the chapters provide a clearly framed set of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396483