Showing 1 - 10 of 261
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396696
This proceedings volume examines transformation in marketing to better understand current and future standing of the marketing field. From whether there is a need for transformation in our field; what methodological transformations are necessary; historical looks at how the field has transformed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397701
Businesses today operate in a more complex and turbulent environment and face intense competition. To be successful, businesses must intelligently understand and deal with their changing environment and market. In this book, Hashem Aghazadeh introduces marketology as a market-related system that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397992
Advertising Content, Appeals, and Execution -- Corporate Responsibility, Social Issues, and Advertising -- Social Media, Online, and Mobile Advertising -- Product Placement -- Gender, Children, and Advertising -- Consumers, Companies, Brands, and their Relationships
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016046
Der Wandel der Marketingdisziplin -- Historisch-genetische Entwicklung der Marketingdisziplin -- Marketingdisziplin im Status quo: Empirische Bestandsaufnahme -- Perspektiven zur Weiterentwicklung der Marketingdisziplin.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017122
Grundbegriffe des Marketings -- Unternehmung und Absatzmarkt -- Grundzüge des Käuferverhaltens -- Marktforschung -- Entwicklung von Marketingstrategien -- Produktpolitik -- Kommunikationspolitik -- Vertriebspolitik -- Preispolitik -- Schritte der Marketingplanung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017496
Engineered Customer Referrals: Prevalence and Antecedents -- Norwegian Best Practice of Sustainable Business Models -- Cultural Transition and Socio-Cultural Taxonomy of Consumers in BRICS Countries -- Five-Stage Acculturation Process of Hispanic Consumers: Theory and Findings -- Fear Versus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018373
Dieses Buch befasst sich mit Marketinginnovationen, also mit Innovationen, die sich auf die Bereiche Vertrieb, Pricing und Kommunikation beziehen. Manuel Hütter untersucht diese in zwei empirischen Studien näher. So wird in einer branchenübergreifenden Erhebung der Frage nachgegangen, ob und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018941
„Entrepreneurial Marketing“ präsentiert die speziellen Möglichkeiten und Anforderungen für Gründer, Gründungsinteressierte und Studierende an eine marktorientierte Unternehmensführung und vermittelt auf diese Zielgruppe zugeschnittene Empfehlungen. Renommierte Persönlichkeiten an der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019442
Matthias Claßen erarbeitet im vorliegenden Werk ein Konzept zur Messung von Marktorientierung in B2B-Märkten. Auf Basis einer großzahligen, branchenübergreifenden empirischen Studie identifiziert er die Treiber von Marktorientierung: Kunden-, Wettbewerbs- und Drittparteienorientierung sowie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020219