Showing 1 - 10 of 43
Pathways -- SECTION II: International experience with organised retail -- Chapter 5. Supermarket growth and rural welfare … Malaysia -- Chapter 7. An Innovative Marketing Model for Fresh Produce in China: Farmer-Supermarket Direct-Purchase -- Chapter … likely to accelerate in years to come, with India being on the threshold of a supermarket revolution. In fact, India is …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018021
Jan Bierwald presents the individual behavior of members in Online Innovation Communities, in which thousands of users contribute voluntarily to a jointly developed outcome. The individual member behavior is explored by conducting a detailed content analysis of more than 7,300 mails. His study...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019397
Lukas Morbe sheds light on important antecedents of international retailers‘ local performance including international strategies and their local implementation, local consumers‘ perceptions as well as the wider country- and format-specific environment. This topic is of exceptional relevance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396470
Various psychographic traits that most directly influence consumers’ private label attitudes are the focal point of Stefanie Weiss’ investigation. The author develops a comprehensive profile of psychographic predictors of attitude and identifies ways of translating these insights into...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819101
Das vorliegende Buch stellt eine direkte Verbindung zu der Abfallproblematik des stationären Lebensmitteleinzelhandels her und liefert zwei unterschiedliche logistische Lösungsansätze zur Abfallreduktion im Handel. Larissa Janssen schlägt eine zweimal tägliche Bestellmengenplanung mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401520
This book addresses the challenging task of demand forecasting and inventory management in retailing. It analyzes how information from point-of-sale scanner systems can be used to improve inventory decisions, and develops a data-driven approach that integrates demand forecasting and inventory...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402004
Handelsunternehmen prägen und prägten das Wirtschaftsgeschehen und unsere Gesellschaft seit jeher wesentlich. Neben dem vorrangigen Bestreben, Gewinn zu generieren, verfolgen sie oftmals auch soziale Ziele. Eva Lienbacher nimmt eine grundlegende, deskriptive Aufarbeitung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016879
Grundlagenstudium Verkaufsförderung, Coupons und Couponing -- Definition eines theoretischen Rahmenmodells der Couponwirkung -- Entwicklung eines panelökonometrischen Absatzreaktionsmodells -- Empirische Untersuchung langfristiger Absatzeffekte mit realen Transaktionspaneldaten.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017176
Begriffsabgrenzungen und Definitionen -- Biologische Lebensmittel im Lebensmitteleinzelhandel -- Nachhaltiges Wirtschaften: Green Business -- An grünen Werten orientierte Dialoggruppen: Green Dialogue Groups -- An grünen Werten orientiertes Marketing: Green Marketing -- An grünen Werten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017725
Der Lebensmitteleinzelhandel in Österreich -- Markenführung von Bio-Eigenmarken im Lebensmitteleinzelhandel -- An grünen Werten orientierte Dialoggruppen -- Studienergebnisse und Tipps für die Unternehmenspraxis.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019552