Showing 1 - 10 of 874
Behavioral operations management is a new and growing research field incorporating behavioral aspects of decision … making into operations management models, challenging the assumption of fully rational decision makers. Behavioral aspects … experimental and empirical studies that address behavioral decision making in the supply chain contracting context. First …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520378
of human motivation and economic decision-making. With a pioneering introduction by the book's two editors, this volume …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012054091
economists model decision-making, how behavioral economics failed to correct them, and how they led to the problems with …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012106389
techniques can be used to study dynamics and decision-making in humanitarian operations, with a focus on disaster management … problems, collaborative strategies in humanitarian logistics and supply chains with heterogeneous decision makers. This book is … unique in providing a holistic view of the decision-making process and challenges in the humanitarian sector …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396044
Der Abschied vom homo oeconomicus -- Ausgewählte kognitive Verzerrungen und Heuristiken und ihr Bezug zur Versicherung -- Ein zweiter Blick auf die Risikoaversion -- Populäre deskriptive Modelle und damit erzielte Resultate -- Zusammenfassung und Ausblick.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020013
.Univ.-Prof. Dr. Fritz Scheuch am Institut für Handel und Marketing (HM) der Wirtschaftsuniversität Wien. …Bei der Zahlung eines Produkts oder einer Dienstleistung muss die Entscheidung für ein bestimmtes Zahlungsmittel …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517109
areas of research: path dependence, consumer behavior and service relationship marketing. He defines consumer lock-in as a … relationship-marketing, particularly the process in complex service relationships Executives and consultants in services companies …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402018
berücksichtigen sind, deren Priorisierung schwierig ist oder wenn zu viele Personen an der Entscheidung zu beteiligen sind. Auch in … Marketing und Vertrieb hat sich die Nutzwertanalyse als Instrument der Entscheidungsfindung bewährt. Mittels einer methodisch … Nutzwertanalyse? Die Zielgruppen • Dozierende und Studierende der Wirtschaftswissenschaften, insbesondere in den Bereichen Marketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401892
Building on 78 face-to-face interviews with managers from the marketing-sales-finance triangle (MSF-triangle), Dirk … Weissbrich identifies and describes eight key interaction fields and decision areas. Dr. Dirk Weissbrich finished his doctoral … degree under the supervision of Harley Krohmer, Chair of the Marketing Department, University of Bern, Switzerland. He now …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521272
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520844