Showing 1 - 10 of 494
Efficient Consumer Response Kooperationen zwischen Molkereiunternehmen und dem Lebensmittelhandel -- Kooperationsformen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014818
of product and price information at the point of purchase. The unit price represents price information given to the …Categorization and Review of Unit Price Research -- Legislation and the Importance of Unit Prices in the Marketplace …With a series of experiments, Lena Himbert highlights the influence of the unit price’s unit of measure on the consumer …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019955
Eine bedeutende Zielgruppe für Industrie und Handel, auch bezüglich des Konsums von alltäglichen Gebrauchsgütern, sind die 18-29jährigen Konsumenten. Allgemeine Verhaltensschemata lassen sich auf diese jungen Konsumenten häufig nicht mehr anwenden, da es sich heute um einzelne kulturelle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516870
Verbraucherleitbild und weitere rechtliche Grundlagen -- Konsumentenverhalten – insbesondere Informationsverarbeitung … Verbraucherleitbild und weitere rechtliche Grundlagen Konsumentenverhalten – insbesondere Informationsverarbeitung Preis … Management sowie Fachkräfte aus den Bereichen Lebensmittel-Einzelhandel, Politik und Verbraucherschutz Die Autorin Tina Leibinger …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018621
’ Participation in AFNs -- Chapter 10: The Economic Viability Of Solidarity Purchase Groups (Gruppi Di Acquisto Solidale) -- Chapter … 11: Quality and Price Setting By Producers In AFNs -- Part IV: Environment, Territory, and AFNs -- Chapter 12 … Channels (AFNs and Large Scale Retail) -- Chapter 14: Reterritorialization, Proximity and Urban Food Planning: Research …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396935
Various psychographic traits that most directly influence consumers’ private label attitudes are the focal point of Stefanie Weiss’ investigation. The author develops a comprehensive profile of psychographic predictors of attitude and identifies ways of translating these insights into...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819101
Anja Buerke untersucht, wie der Kauf nachhaltiger Produkte im Lebensmitteleinzelhandel gefördert werden kann, da trotz … Schwerpunkten Marketing, Konsumentenverhalten und Konsumentenpsychologie Fach- und Führungskräfte aus Marketing und Vertrieb Die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020725
Die Handelspraxis hat die Potenziale von Premiummarken zur Betriebsstättenprofilierung und Differenzierung vom Wettbewerb bereits erkannt und führt verstärkt sogenannte Bio-Handelsmarken im Sortiment. Die Positionierung derartiger Eigenmarken setzt jedoch nicht nur die Kenntnis von Lücken im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425346
· Dozierende und Studierende der Betriebswirtschaftslehre mit den Schwerpunkten Marketing, Konsumentenverhalten und Marktforschung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016511
Wolfgang Weitzl introduces a novel perspective for measuring consumer trust in eWOM by applying a rigid scale … quantitative surveys using samples from three countries. Contents Interdisciplinary Literature Review on Trust Conceptualizing and … Identifying the Role of eWOM Trust Developing the eWOM Trust Scale by Testing its Dimensionality, Reliability, Validity and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396188