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This book presents and analyzes the concept of online brand communities, an emerging and exciting topic in marketing and eCommerce. First, it lays out the foundations like the evolution of the Web and the so-called Social Web, its utility for users and businesses, and the evolution of the...
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User generated branding (UGB) as a field of study -- Theoretical basis for the development of a UGB reference framework -- Specification of UGB -- Development of the explanatory UGB model -- Empiric model validation and hypothesis testing -- Summary, critical consideration and outlook
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Do brand communities really work for FMCG? Can brand-community members be characterized by specific behavioral attributes? Are there significant differences between members and those simply visiting the brand-community site? In her study Sandra Meister derives a set of behavioral attributes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015820
Firm-established brand communities enable companies to increase the brand loyalty and word-of-mouth communication of their customers. Furthermore they represent an adequate organisational form for companies to integrate consumers into their innovation processes. Philipp Wiegandt empirically...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521280
Authentische und persönliche Werbebotschaften werden im Kaufprozess immer wichtiger. Dieser Quick Guide erklärt kompakt und auf den Punkt, wie Unternehmen erfolgreich mit Influencern zusammenarbeiten können. Denn: Erfolgreiche Influencer haben sich in den Sozialen Netzwerken in den letzten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401480
Dieses Buch präsentiert die wesentlichen Aspekte der Markenführung im Internet. Wissenschaftler stellen die Erkenntnisse der Markentheorie dar und Praktiker aus verschiedenen Industriezweigen schildern, wie die Instrumente der Markenführung im Netz konkret eingesetzt werden. Da sich das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018452
Das Internet entwickelt sich immer stärker zum Leitmedium für die Unternehmens- und Markenkommunikation. Eine Vielzahl von Kommunikationsinstrumenten gibt den Unternehmen neue Kontaktmöglichkeiten mit dem Kunden. Markenmanager stehen vor der Herausforderung, diese Instrumente im Sinne der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015479
Theoretische Grundlagen zu den Konstrukten Markenbindung, Brand Community und Interaktion -- Modell zur Wirkung von Interaktion zwischen Kunde und Marke in sozialen Netzwerken -- Modellüberprüfung anhand des Untersuchungsobjekts Facebook mittels quantitativer Empirie -- Hinweise und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018305
Surviving the Customer -- Zero-Sum Games in Traditional Marketing -- The Prisoner’s Dilemma and the Emergence of Cooperation -- Consumer Revolt and the Rising Cost of Defection -- Sustaining Marketer-Consumer Cooperation through Coordination Games -- Crowdsourcing and Schelling’s Theory of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522812
Interaktive Medien versprechen einen neuen Zugang zum Markt und den Kunden vor dem Hintergrund einer nachlassenden Wirkung der traditionellen Medien. Doch wie können sie in die Marketingaktivitäten aufgenommen werden und welchen Mehrwert liefern sie für den Dialog mit dem Kunden tatsächlich?...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516990