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This book presents a collection of articles addressing a range of marketing strategies unique to emerging economies. It describes the component of strategic and tactical marketing, including the marketing mix, segments and targeting, product and market orientation, employing the Internet and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395863
Unternehmen erhoffen sich von der Kommunikation ihrer gesellschaftlichen Verantwortung Imagegewinne und eine höhere Kundenloyalität. Tatsächlich bleiben viele Corporate-Social-Responsibility(CSR-)Aktivitäten im Marketingkontext in der Praxis wirkungslos. Jan Waßmann untersucht sowohl...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016613
Soziale Verantwortlichkeit von Unternehmen als Untersuchungsgegenstand -- Die Bedeutung der CSR-Wahrnehmung für Einstellungen und Verhalten von Nachfragern als Forschungslücke -- Konzeptionelle Grundlagen der Corporate Social Responsibility -- Implikationen für das Markenmanagement von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019177
Die gesellschaftlichen Ansprüche an Unternehmen sind in den vergangenen Jahren enorm gestiegen. Ein Fehlverhalten von Unternehmen wird dementsprechend zunehmend kritisch betrachtet und konsequent geahndet. Frederik Meyer entwickelt zur Erklärung dieses Phänomens ein theoretisches Modell mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015398
Unternehmen werden zunehmend den Erwartungen der Gesellschaft gerecht und engagieren sich proaktiv für soziale Belange (Corporate Social Responsibility: CSR). Über die Determinanten der Wahrnehmung sowie der Wirkungsprozesse und Konsequenzen eines solchen Engagements auf Seiten der Konsumenten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425082
Die Wahrnehmung der gesellschaftlichen Verantwortung von Unternehmen (Corporate Social Responsibility) hat Auswirkungen auf die Kaufabsicht von Konsumenten. Marion Rommelspacher zeigt im Rahmen einer empirischen Analyse, dass Konsumenten ihr CSR-Urteil nicht nur auf Basis konkreter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015670
List of contributors Acknowledgement Aspects, determinants and outcomes of Corporate Social Action; Ronny Manos, Israel Drori PART I: REVIEW OF CSA AND CORPORATE PERFORMANCE 1. Corporate social responsibility and financial performance; Dennis J. Aigner 2. Corporate social action in developing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018800
1. Introduction: Corporate Social Responsibility and Japanese Corporations -- 2. Corporate Social Responsibility Awareness and Practices of Japanese Corporations -- 3. Responsible Investment and Institutional Investors -- 4. Corporate Social Performance and Corporate Financial Performance -- 5....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013199019
This book provides a rich overview and takes a closer look at the current state of theory and practice in the field of sustainable business models. The chapters in this book examine and analyze existing and new approaches towards sustainable business models and showcase the implementation of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395833
This handbook is based on the premise that in order for sustainability to be sustainable, a profound psychological transformation has to take place at the individual and collective level. Focusing on the practice of environmental sustainability, this handbook will explore the application of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395844