Showing 1 - 10 of 380
consumption, sustainable apparel consumption, technology application in fashion retailing, and the select traditional and new …Part 1: Introduction of the Chinese Fashion Market -- Part 1.1: overview of the Chinese Fashion Market -- Part 1.2: Re …-evaluating the Market Potential: a perspective of domestic fashion brands -- Part 1.3: Too big to lose: a perspective of global …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013270838
This book focuses on sustainability in fashion retail, which is fast becoming the pivot point of future fashion retail … strategy of fashion retailers and marketers, who have to react to the changing society and customer needs. Structured in four … possible adaptions. It thus provides a solid understanding on how to integrate green aspects into any fashion retailers …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396179
This book explores the rise of consumerism and the expanding variety of goods available in Japan. Japan is placed within the comparative context of the 'consumer revolution' in Europe and North America, contributing to the analysis of the ways in which consumption and everyday life change in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012106246
Marktsegmentierung ist die Unterteilung des heterogenen Gesamtmarktes aufgrund von unterschiedlichen Produktpräferenzen in mehrere homogene Teilmärkte. Konsumenten eines Segmentes sollen sich dann möglichst nicht mehr in ihrem Konsumverhalten unterscheiden. Ein entscheidendes Problem neben...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016694
Demographische/sozioökonomische Segmentierungsansätze.- Psychographische Segmentierungsansätze -- Verhaltensbezogene Segmentierungsansätze -- Geographische Segmentierungsansätze -- Situationsbezogene Segmentierungsansätze -- Umsetzungsbeispiele aus verschiedenen Branchen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017335
Repertory-Grid zur Wettbewerbs-Image-Strukturanalyse -- Deskriptive Vergleiche zwischen Gamer und Gambler -- Spontane Produktzuordnungen zu Online-Gaming- und Online-Gambling-Produkten -- Spezifische Eigenschaftsassoziationen mit Spielekategorien aus dem Online-Gaming und Online-Gambling --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018654
Zielsetzungen der Markenstärkemessung -- Grundlagen der Markenbewertung in Konsumgütermärkten -- Konzeptualisierung und Operationalisierung der Markenstarke -- Empirische Ergebnisse der Markenstärkemessung -- Implikationen für das Markenmanagement -- Zusammenfassung und Ausblick.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516592
Werteorientierung -- Messung von Wertehaltungen mit dem Semiometrie-Modell -- Charakterisierung der semiometrischen Wertefelder -- Der strategische Einsatz von Sprache -- Zielgruppenorientierte Markenführung -- Zusammenfassung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516848
Mit der zunehmenden Fragmentierung der Automobilmärkte stellt sich die Frage, wie Kunden hybride Produkte, die auf zwei oder mehr bekannten Produktkategorien basieren, in ihre bestehende Wissensstruktur integrieren. Darüber hinaus ist interessant, welche Marketingmaßnahmen die kognitive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015249
This book is about engaging and empowering people through their own domestic resources, by using upstream energy to create larger downstream employment opportunities. Incorporating sustainability, resource enhancement, and energy responsibility can generate awareness and better utilization of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396462