Showing 1 - 10 of 19
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008515453
Marketing lacks comprehension on the increasingly important segment of mature consumers in regards of their behaviors and respective reasons for certain behaviors. This study on the desire for alternative products or brands within the domain of fast moving consumer goods was capable to verify...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008530702
Im Zeichen des demographischen Wandels vollzieht sich eine folgenschwere Ver�nderung unserer Gesellschaft, welche insbesondere auch Unternehmen im Konsumg�terbereich mit erheblichen Herausforderungen konfrontiert. Von unternehmensstrategischer Relevanz sind insbesondere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005249001
Research of the last decades focused on answering several questions in view of optimum stimulation theory. Which variables do influence general explorative tendencies such as risk taking, variety seeking, or curiosity-motivated behavior and how do the general explorative tendencies effect the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005739715
Insbesondere vor dem Hintergrund des demographischen Wandels erkennen Unternehmen zunehmend die Potenziale der Konsumenten der Altersgruppe 50plus. Um den Best Ager Markt adäquat bearbeiten zu können, ist es erforderlich die Besonderheiten im Kaufverhalten dieser Zielgruppe zu kennen und in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005665381
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003812801
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003844155
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003975747
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009627067
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009687311