Showing 1 - 10 of 144
Persönlichkeit auf die Arbeitszufriedenheit. Das dritte Kapitel beschätigt sich mit Misklassifikation in amtlichen Daten. Am Beispiel …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009471801
Die vorliegende Studie untersuchte den Zusammenhang zwischen Kompetenz, Persönlichkeit und Berufserfolg. Für die Erfassung der beruflichen Kompetenz wurde ein neu entwickeltes Verfahren, das Inventar zur Erfassung beruflicher Kompetenz "I-BeKo" mit fünf basalen Kompetenzkategorien zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009452658
klar auf einen Einfluss des relativen Einkommens auf die Arbeitszufriedenheit hin, der den Effekt des absoluten Einkommens …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009481012
This paper assesses International Joint Venture (IJV) marketing performance in the Republic of Thailand, as opposed to general business performance. Furthermore, the paper develops an objective measure to assess IJV marketing performance and compares two different types of measures for measuring...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009475216
Peter Drucker lectures about the knowledge worker. During his talk, he discusses: supply as the center of today’s corporation, the change in structure and character of the workforce, the main function of a job, work as portable and specialized, the importance of making oneself understood and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009429638
Bucket pricing entails a prepaid price and a maximum consumption limit, which requires consumers to make advance purchase decisions before their consumption needs are fully revealed. We propose a dynamic model that involves how consumers form expectations of future consumption needs, learn to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009441184
The body of literature surrounding emotional labor, defined as service employees’ effort to manage their emotions to meet organizational goals (Hochschild, 1983; Morris & Feldman, 1996), exhibits a severe lack of studies examining intercultural service encounters (i.e., service episodes in which a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009477796
This research explores perceptions of knowledge management processes held by managers and employees in a service industry. To date, empirical research on knowledge management in the service industry is sparse. This research seeks to examine absorptive capacity its four absorptive capacity...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480133
The Lean Startup approach revealed around 2011 came as a novelty in the field of entrepreneurial management. The abbreviated version of the principles that mold the entire concept, states that instead of spending years developing a product towards perfection, a product that in the end might not...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011716430
Dienstleistungssektor unter besonderer Berücksichtigung der Kundenintegration erklärt werden kann.Als Ausgangspunkt wird argumentiert, dass … absatzorientierten Auslandsinvestitionen und mithin der weitaus überwiegende Teil der Entstehung von MNU im Dienstleistungssektor … erklären.Die zentrale Bedeutung der Kundenintegration bei der Entstehung von MNU im Dienstleistungssektor wird zudem empirisch …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009447148