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The meat sector is the largest branch in the German food economy. It is characterized by a dominance of cost leadership. Against the background of an increasingly ruinous predatory pricing policy, we analyze the potential of brands introduced into new markets by brand extension. Therefore,...
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Preferences for food products are usually analysed employing multi-attributive Attitude Measurement, Conjoint Analysis and recently Discrete Choice Modelling approaches. From a theoretical point of view, Choice Modelling based on random utility theory (RUT) outperforms traditional Conjoint...
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Diese Magisterarbeit befasst sich mit Marken, die ausschließlich im Internet auftreten (E-Brands) sowie der Markenführung im Internet (E-Branding). Innerhalb dieses Rahmens wird eine Online-Befragung der wichtigsten Internet-Marken in Deutschland sowie eine Datenerhebung unter Internet-Nutzern...
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Purpose: An extended Theory of Planned Behavior (TPB) model tests how customer loyalty intentions may relate to subjective and descriptive norms. The study further determines whether consumption characteristics ? product enjoyment and importance ? moderate norms-loyalty...
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Die vorliegende Arbeit ist aufgrund der Beobachtung von wiederkehrenden Phänomenen in der Markenführungspraxis entstanden. Es konnte beobachtet werden, dass trotz einer vorhandenen strategischen Markenführung, eines Markenperformance Measurement und weiteren Instrumenten umfassende...
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Strukturgleichungsmodell zeigt bei der Hälfte der untersuchten Marken den stärksten Einfluss vom Markenimage auf die PKW-Kaufabsicht. Bei 2 … Marken ist der Einfluss des Herkunftslandes auf die Kaufabsicht im Vergleich zum Markenimage und der Preiswahrnehmung stärker …
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Markenführung soll den effektiven Einsatz von Marketingaktivitäten fördern und die Ebenen Konsumentenverhalten bzw. -einstellung …
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Murray and Ozanne (1991) provided evidence of paradigmatic approaches in market and consumer research by classifying the field into Positivism, Interpretivism and Critical Theory. We discuss these approaches and celebrate their contribution. We posit, however, that paradigms are symptomatic of...
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The wide commercial success of certain mobile phones, such as Apple‘s iPhone and RIM‘s Blackberry, was the motivation behind this study to examine empirically what drives the demand for mobile service bundles. If casual observation is an accurate indicator, consumers make their mobile...
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