Showing 1 - 10 of 13,027
This paper provides a comparative analysis of statistical methods to evaluate the consumer perception about the quality of Services of General Interest. The evaluation of the service quality perceived by users is usually based on Customer Satisfaction Survey data and an ex-post evaluation is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010270942
In this paper we investigate the mediating role of psychosocial benefits in the customersatisfaction/dissatisfaction formation process. Most research on this subject deals with thecausality direction of psychosocial benefits and satisfaction, sometimes preceded by anoverall functional benefit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010324525
We examine the influence of guilt and trust on the performance of credence goods markets. An expert can make a promise to a consumer first, whereupon the consumer can express her trust by paying an interaction price before the expert's provision and charging decisions. We argue that the expert's...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010269892
We examine the influence of guilt and trust on the performance of credence goods markets. An expert can make a promise to a consumer first, whereupon the consumer can express her trust by paying an interaction price before the expert's provision and charging decisions. We argue that the expert's...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294816
Indicators of trust, confidence, optimism or sentiment among consumers and/or investors, are published continuously in the mass media. More importantly, these indices seem not only to reflect how the state of the real economy is perceived by private agents, but can also help predict the future...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300404
Der Beitrag behandelt die erst kürzlich in der Zeitschrift Die Betriebswirtschaft durch Haller (2004) aufgeworfene Frage, ob und inwiefern ein funktionierendes Qualitätsmanagement Einfluss auf die Wirtschaftlichkeit von deutschen Unternehmen nimmt. Konkret wird im Rahmen einer empirischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307939
Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit Qualitätsmanagementsystemen in Nonprofit-Organisationen. Sie stellt dabei das Spannungsfeld verschiedener Akteursinteressen innerhalb von Non-profit-Organisationen in den Vordergrund. Dies erfolgt anhand des mikropolitischen Ansatzes, der allen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012042099
Um wettbewerbsfähig zu bleiben, streben viele Organisationen eine kontinuierliche Verbesserung mithilfe eines Qualitätsmanagementsystems an. Die Zertifizierung spielt dabei zunehmend eine größere Rolle. Für den Bereich der Qualitätsmanagementsysteme besteht die Möglichkeit, sich nach der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501576
Humankapital - der wichtigste Produktionsfaktor, den Deutschland besitzt - hat einen quantitativ bedeutsamen Einfluss auf das Wirtschaftswachstum. Das Bildungssystem sollte daher effizienter gestaltet werden. Bisher fehlt dem deutschen Bildungssystem eine wirksame Leistungskontrolle vor allem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601593