Showing 1 - 10 of 1,003
werden, ob sich die mit der Einführung des Ombudsmannverfahrens verbundenen Hoffnungen auf eine größere Kundenzufriedenheit …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305689
Not only the horse as a living creature, but also equestrian sport, has a positive influence on the general upbringing and development of young people. Although equestrian sport still exerts a strong fascination, it is becoming more difficult to inspire young people to take part in this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307734
, die Beziehungen zwischen Mitarbeiterzufriedenheit (MiZu) und Kundenzufriedenheit (KuZu) statistisch für insgesamt 52 …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292520
This study aims to investigate, through the development and operationalized constructs of service quality, service charge, perceived value, and customer satisfaction; customer satisfaction and its determinants of the banking industry in Bangladesh. An exploratory factor analysis and structural...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011938313
ein zukunftsträchtiger Weg, die Leistungsfähigkeit im deutschen Einzelhandel zu steigern. - RFID ermöglicht es, als …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308149
Are product market and entry regulation key sources of low employment growth in many European countries? We investigate this question in the context of the French retail trade industry. Since 1974, approval by regional zoning boards has been required for the creation or extension of any large...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010261526
This paper analyzes the strategic use of bilateral supply contracts in sequential negotiations between one manufacturer and two differentiated retailers. Allowing for general contracts and retail bargaining power, I show that the first contracting parties have incentives to manipulate their...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352097
positiv auf Kundenzufriedenheit und -bindung auswirkt und durch zwei Dimensionen an Determinanten – funktional und emotional … – bestimmt wird. Zudem zeigt sich, dass sich funktionale Erlebnistreiber positiv auf Kundenerlebnis und Kundenzufriedenheit … auswirken, wohingegen emotionale Erlebnistreiber nur dann die Kundenzufriedenheit steigern, wenn mit diesen aus Kundensicht auch …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011390654
sich das Kundenerlebnis positiv auf Kundenzufriedenheit und -bindung auswirkt und durch zwei Dimensionen an Determinanten … Kundenzufriedenheit auswirken, wohingegen emotionale Erlebnistreiber nur dann die Kundenzufriedenheit steigern, wenn mit diesen aus …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011428810
Sogenannte Self-Service-Technologien (SST), wie Bankautomaten, automatischer Self-Checkout in Hotels, Telefonbanking und Dienstleistungen, die der Kunde über das Internet bezieht (z.B. Onlinebanking) werden in den letzten Jahren zunehmend von Unternehmen genutzt, um den kostenintensiven,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308146