Showing 1 - 10 of 1,829
We investigate how firms' incentives to acquire customer data for targeted offers depend on its quality. A two-dimensional Hotelling model is proposed where consumers are heterogeneous both with respect to their locations and transportation cost parameters (flexibility). Firms have perfect data...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010204781
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011507956
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003729342
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003765543
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003434846
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008667698
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003622898
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009756050
Unternehmen stehen bei der Entwicklung neuer Produkte bzw. Dienstleistungen immer wieder vor der Frage, ob diese von den Konsumenten angenommen werden. Insbesondere der Erfolg von technologischen Innovationen ist nur schwer zu prognostizieren. Jörg Königstorfer betrachtet den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013515640
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014380329