Showing 1 - 10 of 2,236
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011518434
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011606119
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008987544
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010246029
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001693764
Die Auseinandersetzung mit Problemstellungen der strategischen Unternehmensführung war in den letzten Jahren von der Konkurrenz zwischen markt- und ressourcenorientierten Ansätzen geprägt. Mittlerweile hat sich jedoch die Auffassung durchgesetzt, dass beide Perspektiven zwei Seiten der selben...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011942948
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011847847
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011621522
This paper analyzes a market entry decision involving quality and price competition. Firms may enter the market by announcing their qualities either early or late. We formulate this problem using a three-stage game: in the first stage firms commit to early or late quality decision...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014254093
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011749819