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In the beginning of the 21st century celebrity endorsement phenomenon is assuming a very significant role across the world. Leading companies are prepared to go the extra yard to sign celebrities for endorsing their brand. Sports celebrities are occupying huge amount of advertising space and...
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This paper examines how professional athletes can optimize commercial revenues from endorsement and sponsorship agreements throughout their careers. We use athlete brand management, defined as the balancing of brand building and brand selling activities, to understand the dynamics of commercial...
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Obwohl es bereits eine Vielzahl an Studien im Bereich Prominenten-Testimonials gibt, sind dennoch verschiedene Forschungsfragen unbeantwortet, beziehungsweise haben sich aufgrund der Veränderung und Weiterentwicklung dieser Werbestrategie neu aufgetan. Mithilfe konzeptioneller, quantitativer...
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Lindstrom befasst sich seit Jahren mit Neuromarketing und Markenbildung. Bekannt wurde er mit "Buy-ology" (BA 10/09) und "Brand Sense" (ID-B 14/11). An sein 1. Buch knüpft "Brand washed" an. Hier erfährt der Konsument, wie Werbeprofis das Gefühl vermitteln ausgeschlossen zu sein, solange er...
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