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Der rational handelnde Konsument ist ein Mythos.Kaufentscheidungen werden emotional und implizit gefällt und basieren auf handlungsbeeinflussenden Motiven. Dies ist eine Tatsache, die die Neurowissenschaft bereits beweisen konnte. 1921 formulierte der Psychologe Carl Gustav Jung seine Theorie...
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Der Informationsaustausch zwischen Konsumenten im Internet wird zunehmend von Unternehmen als Träger beeinflussender Kommunikation erkannt und im Sinne kommunikationspolitischer Ziele instrumentalisiert. Hierbei wird bspw. mittels materieller Anreize versucht, auf das...
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According to a widespread opinion, Germany is lagging behind. Many people in- and outside Germany believe that the Germans slumber through some of the most important economic trends and technological developments, especially at the incipient stages. For example Coke, color television, and...
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This article examines the relative influence of socio-economic variables versus attitudes as regards to consumer behavior towards book reading as a leisure activity. Previous studies on leisure consider the amount of discretionary time available to the individual as a decisive factor.(...)
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This paper proposes an empirical exploration of this question how a customer evaluates prestige from a symbolic interactionist point of view.
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The paper proposes an integrative model of the antecedents and consequences of brand extension attitude based on the dominant cognitive paradigm. The four key processes of the model are :(...)
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An interpretative analysis of in-depth consumer interviews explores the relationship between the concepts of "luxury" and "prestige" as applied to brands.
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Nachhaltiges Wirtschaften der Unternehmen und nachhaltiger Konsum der Verbraucher stellen die Zielgrößen dar, die als zukunftsweisend deklariert werden. Ein unternehmerischer Pionier, der idealistisch motiviert, verschiedene Nachhaltigkeitsziele verwirklichen will, allen voran das...
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