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Consumers' preference heteroge...
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Germany
48
Deutschland
36
Consumer behaviour
25
Konsumentenverhalten
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Food industry
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Ernährungsindustrie
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Innovation
11
Consumer/Household Economics
10
Innovationsmanagement
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Biotechnology
8
Food Consumption/Nutrition/Food Safety
8
Marketing
8
Biotechnologie
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Food
7
Horticulture
7
Agricultural and Food Policy
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6
Demand and Price Analysis
6
Innovation management
6
KMU
6
Lebensmittel
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Agribusiness
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5
Biotechnology industry
5
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Bioenergie
4
Bioenergy
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4
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58
Undetermined
19
Type of publication
All
Article
67
Book / Working Paper
66
Other
3
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal
26
Aufsatz in Zeitschrift
26
Graue Literatur
12
Hochschulschrift
12
Non-commercial literature
12
Aufsatz im Buch
11
Book section
11
Thesis
10
Advisory report
6
Gutachten
6
Article
3
Conference paper
3
Konferenzbeitrag
3
Bibliografie enthalten
2
Bibliography included
2
Collection of articles of several authors
2
Collection of articles written by one author
2
Congress Report
2
Forschungsbericht
2
Sammelwerk
2
Sammlung
2
Konferenzschrift
1
Research Report
1
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Language
All
Undetermined
59
English
40
German
37
Author
All
Menrad, Klaus
127
Gabriel, Andreas
20
Zapilko, Marina
11
Sparke, Kai
10
Klein, Agnes
9
Decker, Thomas
8
Hirzinger, Tobias
8
Emberger-Klein, Agnes
6
Petzoldt, Marina
6
Reitmeier, Daniela
6
Zapilko, Marina Annette
5
Blind, Knut
4
Emberger‐Klein, Agnes
4
Enneking, Ulrich
4
Roosen, Jutta
4
Frietsch, Rainer
3
Kulicke, Marianne
3
Lampert, Paul
3
Lemmerer, Andreas
3
Menrad, K.
3
Nguyen, Minh T. T.
3
Profeta, Adriano
3
Wörner, Stefan
3
Bitsch, Vera
2
Bührlen, Bernhard
2
Decker, Thomas Anton
2
Dirksmeyer, Walter
2
Feigl, Sandra
2
Gaisser, Sibylle
2
Hertel, Manuel
2
Joiko, Christiane
2
Kurka, Stefan
2
Niedermeier, Andreas
2
Schmidt, Bettina
2
Stiehler, Willie
2
Agrafiotis, D.
1
Agrafiotis, Demosthenes
1
Angevin, F.
1
Bahrs, Ennod
1
Balmann, Alfons
1
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Institution
All
Fachgebiet für Marketing und management Nachwachsender Rohstoffe, Hochschule Weihenstephan-Triesdorf
22
Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues - GEWISOLA
10
Fraunhofer-Institut für Systemtechnik und Innovationsforschung
7
Europäische Kommission / Generaldirektion Unternehmen
2
Fraunhofer-Institut für Systemtechnik und Innovationsforschung / Abteilung Innovationen in der Biotechnologie
2
European Association of Agricultural Economists - EAAE
1
Fraunhofer-Institut für Systemtechnik und Innovationsforschung <Karlsruhe>
1
Fraunhofer-Institut für Systemtechnik und Innovationsforschung <Karlsruhe> / Abteilung Innovationen in der Biotechnologie
1
International Association of Agricultural Economists - IAAE
1
Kommunalverband Großraum Hannover
1
Symposium für Ökonomie im Gartenbau <3., 2019, Freising>
1
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Published in...
All
Conference Papers / Fachgebiet für Marketing und management Nachwachsender Rohstoffe, Hochschule Weihenstephan-Triesdorf
22
Berichte über Landwirtschaft : Zeitschrift für Agrarpolitik und Landwirtschaft
10
Agrarwirtschaft : Zeitschrift für Betriebswirtschaft, Marktforschung und Agrarpolitik
5
47th Annual Conference, Weihenstephan, Germany, September 26-28, 2007
3
Agrar- und Ernährungswirtschaft im Umbruch : 47. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e. V. vom 26.-28. September 2007
3
International Journal of Public Policy
3
International journal of consumer studies
3
Journal of food products marketing
3
Journal of food products marketing : innovations in food advertising, food promotion, food publicity, food sales promotion
3
46th Annual Conference, Giessen, Germany, October 4-6, 2006
2
51st Annual Conference, Halle, Germany, September 28-30, 2011
2
53rd Annual Conference, Berlin, Germany, September 25-27, 2013
2
Business Strategy and the Environment
2
Europäische Hochschulschriften / 5
2
First International Conference on Resource Efficiency in Interorganizational Networks : ResEff 2013 ; November 13th - 14th, 2013, Georg-August-Universität Göttingen ; Papers
2
German journal of agricultural economics : GJAE
2
International Journal of Consumer Studies
2
Science & public policy : SPP ; journal of the Science Policy Foundation
2
Science and Public Policy
2
The journal of consumer marketing
2
2009 Conference, August 16-22, 2009, Beijing, China
1
49th Annual Conference, Kiel, Germany, September 30-October 2, 2009
1
98th Seminar, June 29-July 2, 2006, Chania, Crete, Greece
1
Agrar- und Ernährungsmärkte nach dem Boom : 49. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e. V. vom 30. September bis 02. Oktober 2009
1
Agribusiness : an internat. journal
1
Beiträge zur regionalen Entwicklung
1
European review of agricultural economics : ERAE
1
German Journal of Agricultural Economics
1
ISI B / Institut für Systemtechnik und Innovationsforschung, Fraunhofer Gesellschaft zur Förderung der Angewandten Forschung
1
Innovationspotenziale
1
International journal of pharmaceutical and healthcare marketing
1
International journal of public policy
1
International trade and policies for genetically modified products
1
Journal of Socio-Economics in Agriculture (Until 2015: Yearbook of Socioeconomics in Agriculture)
1
Journal of agricultural & food industrial organization
1
Journal of small business and entrepreneurship : JSBE ; the journal of the Canadian Council for Small Business and Entrepreneurship
1
Konsumenten im Fokus der Wissenschaft : Festschrift anlässlich der Emeritierung von Georg Karg
1
Liberalisierung des Weltagrarhandels : Strategien und Konsequenzen ; 40. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e.V. vom 8. bis 10. Oktober 2001
1
Research Policy
1
Research policy : policy and management studies of science, technology and innovation
1
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63
RePEc
43
OLC EcoSci
14
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1
Consumer acceptance of genetically modified rapeseed-oil : a discrete-choice-experiment
Klein, Agnes
;
Zapilko, Marina Annette
;
Menrad, Klaus
; …
- In:
Agrar- und Ernährungsmärkte nach dem Boom : 49. …
,
(pp. 227-239)
.
2010
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008649269
Saved in:
2
Labelling for bio-based plastics
Rumm, Stefanie
;
Klein, Agnes
;
Zapilko, Marina Annette
; …
- In:
First International Conference on Resource Efficiency …
,
(pp. 403-414)
.
2013
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010384464
Saved in:
3
Consumer-relevant information about bioplastics
Kainz, Ulla
;
Zapilko, Marina Annette
;
Decker, Thomas Anton
- In:
First International Conference on Resource Efficiency …
,
(pp. 391-402)
.
2013
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010384466
Saved in:
4
Determinants of consumers' willingness-to-pay for fairly-produced, locally grown dairy products
Emberger-Klein, Agnes
;
Menrad, Klaus
;
Heider, Dominik
- In:
German journal of agricultural economics : GJAE
65
(
2016
)
2
,
pp. 94-111
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011531688
Saved in:
5
A systematic review on the effects of personalized price promotions for food products
Nguyen, Minh Thi Thuy
;
Emberger-Klein, Agnes
;
Menrad, Klaus
- In:
Journal of food products marketing : innovations in …
25
(
2019
)
3
,
pp. 257-275
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012243239
Saved in:
6
Carbon information on vegetables : how does it affect the buying process?
Lampert, Paul
;
Menrad, Klaus
;
Emberger-Klein, Agnes
- In:
International journal of consumer studies
41
(
2017
)
6
,
pp. 618-626
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011823211
Saved in:
7
From consumer values to attributes of natural health products for concentration and cognition : insights from a means-end-chain study
Wolf, Miriam Eugenia
;
Emberger-Klein, Agnes
;
Menrad, Klaus
- In:
International journal of pharmaceutical and healthcare …
18
(
2024
)
1
,
pp. 148-166
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014479734
Saved in:
8
Some like it tailor-made : the effectiveness of personalized coupons for lower-calorie food choices at a university canteen
Nguyen, Minh T. T.
;
Emberger-Klein, Agnes
;
Menrad, Klaus
- In:
International journal of consumer studies
46
(
2022
)
3
,
pp. 744-762
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013176920
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9
The role of emotions in food-related decision-making : a choice-based conjoint analysis of yogurt preferences
Brückner, Katrin
;
Emberger-Klein, Agnes
;
Menrad, Klaus
- In:
Journal of food products marketing : innovations in …
29
(
2023
)
6
,
pp. 177-196
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014320380
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10
Konsumentenverhalten gegenüber Lebensmitteln mit ausgeprägter Typizität : dargestellt am Beispiel Dornfelder-Rotwein
Zapilko, Marina Annette
-
2010
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003933021
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