Showing 1 - 10 of 23,949
Oft wird unterstellt, dass die intensive Nutzung des Internets die Menschen in der realen Welt zu kontaktarmen Sonderlingen macht. Auf Vertrauen basierende Kontakte erleichtern aber in vielerlei Hinsicht den Austausch zwischen Individuen und haben daher greifbare ökonomische Konsequenzen. Ein...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008738596
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009579253
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009579256
This paper investigates how internet users' perception of control over their personal information affects how likely they are to click on online advertising. The paper uses data from a randomized field experiment that examined the relative effectiveness of personalizing ad copy using posted...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009580338
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009355768
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009549043
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009526950
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011430642
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011288581
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011376321