Showing 1 - 10 of 264
behavior, franchising, origin labelling, transparency in the agri-food industry, tourism and the triptych of brand …/label/product. The contributions are gathered under the following main topics: Consumer behavior and decisions, labeling strategy, brand … market trends, branding of local brands, territorial impact on brand/label/product, theoretical and managerial research …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013167270
This research proposes and empirically tests the impact of brand personality dimensions on brand desirability in a … cross-cultural context. Further, the concept of brand-self-congruity is tested on its mediating role between brand … personality dimensions and brand desirability. The results reveal that certain brand personality dimensions can have a direct and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399681
Im Konsum­güter­bereich sind emotionale Werte wie Marke-Kunde-Beziehungen ein erfolgreiches Instrument zur nach­haltigen Differen­zierung vom Wettbewerb. Da organisationale Entscheider in der Regel über ein tief verankertes rationales Selbstbild ver­fügen, stellt sich die Frage, ob dies...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016661
Brand Communities“ wurde um Online-Communities ergänzt, und das Kapitel „Innovative Marktpsychologie im IFM POS Lab“ ist neu …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402317
High Tech in der Markenführung -- Der Handel ist tot – Es lebe die Marke im Handel -- Implementieren mit Markenprojekten und Markentools -- Marken mit einem Gewissen -- Ich liebe meine Marke – und ihre Partner -- Marke ist mehr!.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402750
Bilder von Destinationen entstehen in den Köpfen von Reiseinteressierten meist schon, bevor ein Reiseziel ausgewählt oder besucht wird. Abhängig vom Wissensstand können diese Vorstellungen sehr konkret und detailliert oder auch diffus und vage ausfallen. Die Bedeutung von Destinationsimages...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013414535
Dieses Buch erklärt, was eine Kultmarke ist und welche Merkmale sie auszeichnen. Der Autor grenzt sie dabei kritisch von dem typischen Kultverständnis und Hype ab. Anhand von zahlreichen inspirierenden Beispielen, die auf die neun vom Autor ausgewählten relevanten Kundenmerkmale einzahlen,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401707
The knowledge on how to influence user engagement metrics and thereby brand visibility plays a crucial role in … marketing. The profound empirical results reveal surprising and highly relevant insights for brand managers which call for a … detects several mechanisms for increasing user engagement while preventing user reactance towards the brand endorsement. About …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012615792
-- Decoding Luxury Brand Communications -- Implications for Luxury Brand Management. . … Brand Communications Implications for Luxury Brand Management Target Groups Researchers and students of marketing …, communications, brand and luxury management Experts of the luxury industry, creative industries, media, consumer goods, and retail …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399251
Chapter 1. An Introduction to Personal Branding -- Chapter 2. What is a Personal Brand? -- Chapter 3. Discovering Your …. The Monetization of Personal Brands -- Chapter 7. Legally Protecting Personal Brand Equity -- Chapter 8. Personal Brand … Reputation Management -- Chapter 9. Strategies for Managing Personal Brand Equity. . …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399372