Showing 1 - 10 of 1,472
This book analyzes the impact of the digital economy on customer satisfaction, shopping experience, resistance to change, script theory, and loyalty. The model introduced assumes that online markets have led to a redefinition of the concepts of loyalty and shopping scripts as a way to reduce...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396317
Lebensmitteleinzelhandel und die weiterführende Forschung. … Implikationen für die Praxis der Markenführung im Lebensmitteleinzelhandel und die weiterführende Forschung Zielgruppen Dozierende …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020497
Problemstellung und Aufbau der Arbeit -- Grundlagen der Arbeit -- Stand der empirischen Forschung zur Analyse von Preissetzungsmacht im Absatzkanal -- Strukturelle Modelle des Wettbewerbs zur Messung von Preissetzungsmacht im Absatzkanal -- Der Conduct-Parameter-Ansatz zur Messung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516606
Efficient Consumer Response Kooperationen zwischen Molkereiunternehmen und dem Lebensmittelhandel -- Kooperationsformen und ihre theoretischen Erklärungsmuster -- Efficient Consumer Response (ECR) als Teilstrategie eines Supply Chain Managements (SCM) in der Wertschöpfungskette Lebensmittel --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014818
Die Handelspraxis hat die Potenziale von Premiummarken zur Betriebsstättenprofilierung und Differenzierung vom Wettbewerb bereits erkannt und führt verstärkt sogenannte Bio-Handelsmarken im Sortiment. Die Positionierung derartiger Eigenmarken setzt jedoch nicht nur die Kenntnis von Lücken im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425346
This book addresses the challenging task of demand forecasting and inventory management in retailing. It analyzes how information from point-of-sale scanner systems can be used to improve inventory decisions, and develops a data-driven approach that integrates demand forecasting and inventory...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402004
stationären Lebensmitteleinzelhandel -- Formen des Managements der Filiallogistik im stationären Lebensmitteleinzelhandel …Die Verfügbarkeit des angebotenen Sortiments ist im Lebensmitteleinzelhandel aufgrund abnehmender Markttreue und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014803
In diesem essential liefert Reingard Jäger einen Überblick darüber, wie sich die Handelslandschaft des klassischen stationären Einzelhandels durch neue technologische Möglichkeiten in den letzten Jahrzenten verändert hat. Sie zeigt, welche Auswirkungen die neuen technologischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012692187
This book is devoted to the dynamic development of retailing. The focus is on various strategy concepts adopted by retailing companies and their implementation in practice. This is not a traditional textbook or collection of case studies; it aims to demonstrate the complex and manifold questions...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396187
This is a multidisciplinary textbook on social commerce by leading authors of e-commerce and e-marketing textbooks, with contributions by several industry experts. It is effectively the first true textbook on this topic and can be used in one of the following ways: Textbook for a standalone...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396235