Showing 1 - 10 of 440
Dienstbasierte Architekturen bilden zunehmend eine attraktive Ergänzung zu den klassischen Geschäftsmodellen der Softwarenutzung. Das Buch erläutert die für webbasierte Dienste relevanten technischen und ökonomischen Konzepte. Anschließend werden unter Zuhilfenahme von empirischen Analysen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014147
This volume provides the latest outcomes of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) research conducted in various industries. It reveals how AR and VR are currently changing the business landscape, and how new innovations provide opportunities for businesses to offer their customers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396528
Learn how to sell online. Real-world case studies and market insights from the world's largest brands reveal what the best brands are doing right to win online. Gain knowledge of best practices that enable brands and retailers to survive and thrive in the dynamic, fast-paced, and highly...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398275
Today, most firms employ online and offline distribution channels. Customers combine both channels for information search and purchase. However, researchers and practitioners are still lacking insight concerning the creation of additional customer value, in terms of a seamless purchase...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017356
Einführung in Standortbetrachtungen für den elektronischen Einzelhandel -- Grundlagen der Untersuchung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424860
Methodik der Untersuchung -- Theoretische Grundlagen und Determinanten des Kaufverhaltens im Online-Einzelhandel …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425034
Andreas Pinterits develops a performance measurement system to cope with the different requirements of offline and online sales channels. The author discusses different methods for measuring customer channel switching behaviour during the purchasing process and demonstrates the practical use of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521122
Showrooming is a growing phenomenon in which customers browse products in a retail store and make purchases of similar products through an online vendor. The authors of this book offer retail managers strategic insight in how to stem the loss of resources to showrooming and transform showrooming...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397909
Einzelhandel Stand der Forschung zum Käuferverhalten in Multikanalsystemen Konzeptualisierung der Kundenzufriedenheit und …Charakterisierung von Multikanalsystemen im Einzelhandel -- Stand der Forschung zum Käuferverhalten in … Multikanalsystemen -- Konzeptualisierung der Kundenzufriedenheit und Kundenloyalität in Multikanalsystemen entlang des Kaufprozesses …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020728
Problemstellung -- Der Checkout im Handel -- Begriffliche Abgrenzung und Einordnung der Kundenzufriedenheit … Theorien zur Erklärung der Kundenzufriedenheit mit neuen Technologien -- Anwendbarkeit der verhaltenswissenschaftlichen … Theorien für die Erklärung der Kundenzufriedenheit mit SB-Kassen -- Methodische Grundlagen der Datenanalyse -- Empirische …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015013