Showing 1 - 10 of 17,119
Good corporate reputation is seen as one of the most valuable assets. It is believed to cause a multitude of favorable impacts within different stakeholder groups. As a consequence, a multitude of studies analyzed the relationship between corporate reputation and financial performance. However,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010281513
The digitalization of the every-day life also affects buying habits of customers. Changes that take place regarding these habits result in an increasing number of e-commerce retailers. Online-shops in the business-to-consumer field are especially successful with apparel and electronic products....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420966
The internet offers market researchers a broad variety of possibilities to gather information and insights. Online surveys and online observations are to commonly used research methods. In this article, both methods are being compared and their possible value proposition in terms of brand...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352742
Die Autoren untersuchen im vorliegenden Artikel den Einfluss der zunehmenden Nutzung von Social Media auf das Personalmanagement. Dabei liegt der Fokus vor allem auf dem Bereich Employer Branding, weil die Veränderungen des Medienkonsums und Kommunikationsverhalten, die durch die Nutzung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420382
The rise of social media is causing challenges for brand managers of premium manufacturers in the fast moving consumer goods industry. Social Media platforms as innovative and open communication channels have to be integrated in the established media mix while preventing the damage of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420967
Die Unternehmensreputation hat sich im Zeitalter der Globalisierung und Digitalisierung zu einem der wichtigsten Erfolgsfaktoren entwickelt. Die Wissenschaft begleitet diese Entwicklung durch intensive theoretische und empirische Forschungsarbeiten. Trotz unzureichender Datensätze besteht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011304522
Vor diesem Hintergrund widmet sich der vorliegende Forschungsbericht dem Management von Reputationsrisiken in Banken. Ziel im Teil A ist es zunächst, Reputationsrisiken zu definieren und deren Bedeutung aufzuzeigen. Im Anschluss daran wird im Teil B dargelegt, in welcher Art und Weise für das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011428790
that regularly checks the reliability of garages in Germany. We find that more intense competition and high competence …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011753243
Geldnot und politische Vorgaben bringen deutsche Universitäten zur Schärfung ihres Profils. Hemmend wirken die Fixierung auf die Forschung und die begrenzte Macht der Universitätsleitungen. Profilschärfendes Potenzial läge in Feldern wie Internationalisierung, Wissenstransfer und natürlich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010283247