Showing 1 - 10 of 2,034
satisfaction. Bank managers are recommended to formulate operations and marketing strategies that focus on desires of customers to …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011938313
This paper provides a comparative analysis of statistical methods to evaluate the consumer perception about the quality of Services of General Interest. The evaluation of the service quality perceived by users is usually based on Customer Satisfaction Survey data and an ex-post evaluation is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010270942
created as a collaboration between Santander Bank and the University of Cantabria. SANFI works to identify, develop, support …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014323783
Die Studie setzt sich zum Ziel, empirisch fundierte Aussagen zum Anforderungsprofil (Soll) von Finanzdienstleistungen und zur Qualitätseinschätzung bzw. Zufriedenheit (Ist) von Bankkunden zu treffen. Anhand von 30 Einzelkriterien werden fünf Anforderungs- und Qualitätsdimensionen definiert,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010332640
werden, ob sich die mit der Einführung des Ombudsmannverfahrens verbundenen Hoffnungen auf eine größere Kundenzufriedenheit …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305689
Not only the horse as a living creature, but also equestrian sport, has a positive influence on the general upbringing and development of young people. Although equestrian sport still exerts a strong fascination, it is becoming more difficult to inspire young people to take part in this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307734
Die Studie setzt sich zum Ziel, empirisch fundierte Aussagen zur bislang eher wenig beachteten Thematik der Mehrfachbankverbindungen zu treffen. Sowohl die ausschließlichen Hausbankverbindungen als auch die Hauptbankverbindungen mit ihren Nebenbankverbindungen stehen im Zentrum des Interesses....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010332639
Sogenannte Self-Service-Technologien (SST), wie Bankautomaten, automatischer Self-Checkout in Hotels, Telefonbanking und Dienstleistungen, die der Kunde über das Internet bezieht (z.B. Onlinebanking) werden in den letzten Jahren zunehmend von Unternehmen genutzt, um den kostenintensiven,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308146
quantitative research approach with a descriptive survey design. With the aid of PLS-SEM, data from 391 commercial bank customers …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014527369