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List of contributors Acknowledgement Aspects, determinants and outcomes of Corporate Social Action; Ronny Manos, Israel Drori PART I: REVIEW OF CSA AND CORPORATE PERFORMANCE 1. Corporate social responsibility and financial performance; Dennis J. Aigner 2. Corporate social action in developing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018800
Social marketing has become an indispensable tool for all types of organizations worldwide. This book presents high-quality cases on the development, implementation, and analysis of different social marketing campaigns that have been created by non-governmental organizations, public...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012003414
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424782
Theoretische Grundlagen der Nachhaltigkeitsberichterstattung -- Leitlinien zur Nachhaltigkeitsberichterstattung -- Zwecke der Normierung der Nachhaltigkeitsberichterstattung -- Nachhaltigkeitsberichterstattung nach GRI im HDAX -- Kurzfristige Ereignisstudie -- Langfristige Ereignisstudie --...
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Gewinn und Moral – Herausforderung für die Kommunikation -- Corporate Social Responsibility – ein neues Kommunikationsinstrument? -- CSR Communication – Strategie und Konzept -- CSR Communication – Instrumente, Maßnahmen und Kanäle -- Ethik der Kommunikation -- CSR Communication –...
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Unternehmen werden zunehmend den Erwartungen der Gesellschaft gerecht und engagieren sich proaktiv für soziale Belange (Corporate Social Responsibility: CSR). Über die Determinanten der Wahrnehmung sowie der Wirkungsprozesse und Konsequenzen eines solchen Engagements auf Seiten der Konsumenten...
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CSR und Nachhaltigkeit in Unternehmen - Grundlagen und Strategien: Gesellschaftliche Verantwortung von Organisationen -- Historische Betrachtung -- Legitimation und Rechtfertigung -- Wertschöpfung und Geschäftstätigkeit -- CSR und Nachhaltigkeit im Kerngeschäft des Unternehmens --...
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Sustainability advanced to an omnipresent topic among academics and business leaders, while at the same time a growing share of a firm’s total expenditure accounts for purchased materials and services. Yet, academic research still lacks a detailed understanding of how sustainability...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425557
This book provides a rich overview and takes a closer look at the current state of theory and practice in the field of sustainable business models. The chapters in this book examine and analyze existing and new approaches towards sustainable business models and showcase the implementation of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395833
This handbook is based on the premise that in order for sustainability to be sustainable, a profound psychological transformation has to take place at the individual and collective level. Focusing on the practice of environmental sustainability, this handbook will explore the application of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395844