Showing 1 - 10 of 1,212
Big Data und Kundenakzeptanz im Spannungsfeld -- Determinanten der Konsumentenakzeptanz von LBA und deren Einfluss auf Privatsphäre-Bedenken als zentrale Forschungslücke -- Akzeptanzfaktoren von Location-based Advertising -- Empirische Analyse der Wirkung der Determinanten der Akzeptanz von LBA.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019642
Database marketing is at the crossroads of technology, business strategy, and customer relationship management. Enabled by sophisticated information and communication systems, today s organizations have the capacity to analyze customer data to inform and enhance every facet of the enterprise...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522720
Alles wird schneller, alles beschleunigt sich, alles wird komplexer … Die Instant Society ist in ihren Möglichkeiten nahezu unbegrenzt. Vieles lässt sich sofort nachschlagen, die Welt ist überall online, ein Download verschafft den Zugang zu Produkten in Sekundenschnelle. Und nicht nur zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401475
The future of consumer service. Introduction -- 1. Factories or theaters? The future of service -- 2. The industrialization of services -- 3. High tech vs. high touch: the role of human intermediation in information intensive services.- 4. Connecting factory to theater: lessons from a case study...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020411
Mit dem Wunsch nach mehr Kostentransparenz und Serviceorientierung wurden in den letzten Jahren viele konzerneigene IT-Abteilungen als interne IT-Dienstleister ausgegliedert. Die hochgesteckten Erwartungen an die Ausgründungen konnten jedoch häufig nicht erfüllt werden, da es an einem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516741
Einführung -- Kommunikationsprozesse im betrieblichen Kontext -- Dienstleistungen – Definition und Eigenschaften -- Systematische Analyse der Auswirkungen von Kundenlösungen auf die Beziehungen der Akteure -- Auswirkungen von Kundenlösungen in der Praxis – eine Analyse in der Bauindustrie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425172
Telematics in the automotive industry are the most popular example of Connected Services. But despite their implementation in several million of vehicles worldwide, there has only been little consideration in research. Clemens Hiraoka analyzes the entire customer lifecycle from awareness,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521261
This book presents strategies and practices to allow everyday companies to cope with the fundamentally changing landscape of business models and to take advantage of the huge business opportunities arising from the advent of big data. It develops several case studies from companies in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397878
This book examines and critiques classical approaches to strategic analysis, whilst exploring alternative methods which utilise ecosystem and platform concepts, as well as chaos and complexity theories. The innovative study provides a critique of the neoclassical Newtonian school of strategy,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398279
Dieses Buch bespricht eine Transformation im Bankensektor, die ähnlich tiefgreifend ist, wie einst die Industrialisierung in der Produktion physischer Güter. Sie führt nicht nur zur weiteren Automatisierung von Abläufen in Banken selbst, sondern auch zur Veränderung der Arbeitsteilung im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020555